دنیای اقتصاد: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از ارائه طرح جدید برای بازنگری از اماکن به شورای‌عالی امنیت ملی خبر داد. حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در حاشیه نشست معاونان سیاسی امنیتی استانداران در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی تهران گفت: پس از حادثه تروریستی تهران، حفاظت از اماکن و تاسیسات مهم در نقاط مختلف کشور مورد بازنگری قرار گرفته و در شورای امنیت تصویب شده و به شورای‌عالی امنیت ملی فرستاده شده و به سرعت در مجلس نیز مورد تصویب قرار می‌گیرد. به گفته ذوالفقاری، حفاظت از اماکن طبقه‌بندی شده و به جز مراکز دولتی آنچه مربوط به مباحث اساسی کشور است در این طرح گنجانده شد.

انهدام 100 تیم تروریستی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ تیم تروریستی که در ۳ سال اخیر قصد عملیات در داخل کشور را داشتند، خنثی شدند. براساس آنچه باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، حسین ذوالفقاری تاکید کرد: ما به عملکرد گروه‌های تکفیری در منطقه توجه داریم و معاونان سیاسی و امنیتی استانداری‌ها را توجیه می‌کنیم و برای همه دستگاه‌ها هم در این زمینه مصوبه ابلاغی خواهیم داشت. همچنین هفته گذشته هم مقامات ترکیه برای همکاری در این زمینه به ایران آمدند که خوشبختانه توافقاتی با آنها داشتیم.او در ادامه از حضور هیات عراقی در ایران برای بررسی مباحث مربوط به راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: گفت‌وگوهایی با هیات عراقی انجام شده و به‌دنبال آن هستیم که مرز خسروی را برای تردد زائران در مراسم اربعین فعال کنیم تا گروهی از زائران بتوانند از این مسیر به عتبات مشرف شوند. معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد:‌ امنیت زائران در خاک عراق برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ البته دولت عراق در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تامین امنیت زائران را پذیرفتند.

ذوالفقاری همچنین درباره ساماندهی اتباع خارجی در کشور با بیان اینکه برای گروه‌های غیرمجاز اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم و راهکارهای مختلفی را برای ساماندهی حضور آنها در نظر داریم که البته یکی از این راهکارها کنترل مرزهای کشور است، گفت: در تلاشیم با همکاری ستاد کل، سپاه، مرزبانی ناجا و سایر مسوولان ذی‌ربط مناطق مرزی را تحت پوشش و کنترل قرار دهیم تا از ورود گروه‌های غیرمجاز به کشور جلوگیری کنیم؛ زیرا هر مقدار از ورود افراد غیرمجاز به کشور جلوگیری می‌شود به همان تعداد وارد کشور می‌شود. معاون امنیتی وزیر کشور افزود: در اقدامی دیگر قرار است تسهیلاتی در نظر بگیریم تا افرادی که قصد ورود به کشور دارند هزینه‌های مورد نظر برای ورود قانونی آنها را کاهش دهیم. بر این اساس با تعویض کارت‌های ورود و خروج آنها تردد آنها را قانونی می‌کنیم.

ایجاد 15معبر کولبری

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به موضوع کولبری در نقاط مرزی ایران، با بیان اینکه طرح ساماندهی کولبران تهیه شده و هفته گذشته به تصویب دولت هم رسید، گفت: براساس توافق صورت‌گرفته ۱۵معبر کولبری ایجاد خواهد شد، ۶ معبر در استان سیستان و بلوچستان و ۳ معبر هم برای استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است. بر این اساس مطابق نوع کالا و نظارت وزارت صنعت تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان معافیت برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است.