دنیای اقتصاد: مجلسی‌ها دیروز با ۱۴۲ رای موافق، مجوز تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را صادر کردند. بر اساس آنچه در تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده که در جلسه علنی دیروز پارلمان قرائت شد و نمایندگان نیز آن را تصویب کردند، بررسی علل افزایش بی رویه قیمت حامل‌های انرژی در کشور، بررسی عملکرد و چگونگی هزینه‌کرد منابع، بررسی نحوه و مقدار پرداخت سهم تولید از منابع و بررسی اجزای کامل قانون حمایتی هدفمند کردن یارانه‌ها از محورهای این تحقیق و تفحص است.

اعلام وصول طرح تسهیل خروج زنان از کشور

خبر دیگر از جلسه دیروز مجلس آنکه هیات رئیسه پارلمان، طرح «تسهیل خروج زنان از کشور در شرایط اضطرار» را اعلام وصول کرد؛ طرحی که در صورت تصویب در پارلمان، شرایط ویژه‌ای را برای خروج زنان نخبه و ورزشکار برای حضور در رقابت‌ها و همایش‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

کشف دارایی ۵۰۰ میلیارد تومانی کاسپین

خبر دیگر آنکه دیروز رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، از کشف ۵۰۰ میلیارد تومان دارایی‌های جدید موسسه کاسپین خبر داد و گفت که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در حال شناسایی اموال و املاک این موسسه مالی و اعتباری هستند تا با فروش آنها مشکلات سپرده‌گذاران حل شود. او همچنین از تهیه طرح دوفوریتی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری در کمیسیون اقتصادی پارلمان خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح، موسسات مالی و اعتباری مشکل‌دار ذیل بانک‌های معتبر قرار می‌گیرند.

انتقاد مطهری از تعویق در «سوال از رئیس‌جمهور»

در خبری دیگر از پارلمان و بر اساس گزارش «ایسنا» دیروز علی مطهری نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خود جزو امضاکنندگان سوال از رئیس‌جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری بوده به برخی تلاش‌ها از سوی هیات‌رئیسه برای رفع ابهامات سوال‌کنندگان اشاره کرد و گفت که به تعویق افتادن ارجاع سوال به کمیسیون مربوطه تخلف بوده است.