خانه ملت: سردار حسین دهقان وزیر دفاع دیروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید‌حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح این جلسه گفت: سردار با بیان اینکه ما طی سال‌های اخیر توانستیم عناصر اقتدارآفرین جمهوری اسلامی ایران را با برنامه‌ای دقیق و سرمایه‌گذاری جدی دنبال کنیم، تاکید کرد که در حوزه توسعه موشکی، در بخش‌های ماندگاری سوخت، افزایش سرعت، مسافت، دقت و قدرت تخریب آنها به پیشرفت‌های بسیار بالایی رسیده‌ایم.

همچنین وزیر دفاع در این جلسه با اعلام اینکه برد کروزهای دریایی را افزایش داده‌ایم، گفت که ماندگاری موشک‌ها را نیز ارتقا داده‌ایم. موشک‌های ضدزره و موشک‌های هدف‌یاب را با قابلیت بسیار بالا تولید می‌کنیم. سردار دهقان گفت که در حوزه پدافندی، با بومی‌سازی سیستم‌ها، دستاوردهای خوبی داشتیم. در دریا نیز در زمینه قایق‌های تندرو و ناوکروزهای دریایی پیشرفت‌هایی کرده‌ایم و توسعه ساخت ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها در دستور کار ما است.

به گفته نقوی حسینی، سردار دهقان همچنین گفت: در هوا نیز روی انواع هواپیماها و پرنده‌ها کار کردیم. در صنایع الکترونیک، تحولات قابل توجهی رخ داده است و جمهوری اسلامی ایران امروز انواع رادارهای نظامی و غیرنظامی را تولید می‌کند. وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره تولید هواپیمای جنگی در داخل کشور نیز توضیح داد: ما امروز در کشور ظرفیت ساخت هواپیمای مسافربری تا ظرفیت ۱۵۰ نفر و نیز امکان داخلی ساخت هواپیمای جنگی را داریم.