دنیای اقتصاد: به‌دنبال بازداشت حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری، او روز گذشته برای ادامه تحقیق درخصوص پرونده‌اش به دادسرای تهران برده شد. به گزارش خبرگزاری فارس وی تنها ساعتی پس از این حضور به‌دلیل مشکلات جسمانی به وسیله یک دستگاه آمبولانس اورژانس از دادسرای تهران خارج شد.

درهمین حال به گزارش فرارو حسین فریدون به‌دنبال تنش عصبی با آمبولانس از دادسرا به بیمارستان دی منتقل و در بخش جراحی قلب بستری شده است. یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با «آنا» گفت: گویا حسین فریدون سابقه بیماری فشار خون نیز داشته است که ازسوی اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد. از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جلسه بازپرسی حسین فریدون که قرار بود دیروز برگزار شود، به‌رغم حضور وی در دادسرا برگزار نشد. براساس این گزارش، حال عمومی فریدون از بدو ورود به دادسرا نامناسب بود و در نهایت هم به‌دلیل وخیم شدن حال جسمی وی، جلسه بازپرسی برگزار نشد و متهم با آمبولانس از دادسرا خارج شد.

آزادی با قرار وثیقه

این در حالی است که عصر دیروز برخی از کانال‌های خبری از جمله کانال خبرآنلاین و جماران از آزادی حسین فریدون پس از قبول وثیقه او خبر دادند. روز یکشنبه محسنی‌اژه‌ای در یک نشست خبری از معرفی برادر رئیس‌جمهوری به زندان به‌دلیل عدم تامین قرار صادره خبرداده بود. به گزارش خبرگزاری فارس، با بررسی‌های صورت گرفته درخصوص میزان وثیقه مشخص شد برخی منابع مطلع مدعی‌اند که با توجه به اتهامات وارده به حسین فریدون که البته هنوز اثبات نشده است وثیقه تعیین شده در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد تومان است. از همین رو او روز گذشته برای ارائه پاره‌ای توضیحات و در راستای تکمیل پرونده، در دادسرای کارکنان دولت حضور یافته بود.

واکنش‌ها به بازداشت فریدون

ازسوی دیگر در پی بازداشت حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری روز گذشته سیدمحمد حسینی، عضو هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در واکنش به این خبر گفت: از اینکه قوه‌قضائیه تسلیم جوسازی‌ها و فشارها نشود و با هر فردی در هر موقعیتی براساس قانون و شرع برخورد کند، حمایت می‌کنیم و باید از این مساله خرسند باشیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم او همچنین از احتمال برگزاری مجمع ملی فوق‌العاده تشکل سیاسی متبوعش خبر داد. در واکنشی دیگر علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران ابراز امیدواری کرد بازداشت حسین فریدون در انتخاب کابینه تاثیر نگذارد. به گزارش «ایلنا» او در توئیتر خود نوشت: «امیدوارم بازداشت حسین فریدون بر رویکرد رئیس‌جمهوری در انتخاب و چینش کابینه تاثیر نگذارد. صبر و سکینه رئیس‌جمهور، در این آزمون، افزون باد!» از سوی دیگر به گزارش جماران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با انتشار عکسی معنادار از خود و حسین فریدون نوشت: دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاوم را شکل دهد، دولتی که منابع او به نوعی به درآمدهای نفتی آن هم درآمدهایی که با نوسانات قیمت نفت می‌تواند نوسان داشته باشد متصل شود، قطعا از این تکانه‌ها مصون نخواهد بود؛ اما اگر اقتصاد با مردم اداره شود می‌توانیم نسبت به پایداری و ثبات اقتصادمان صحبت کنیم.