تاکید دولت بر رسیدگی فوری به قتل «آتنا»

دنیای اقتصاد: به‌دنبال قتل آتنا اصلانی دختر هفت ساله پارس‌آبادی در پارس‌آباد مغان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری؛ علی لاریجانی رئیس مجلس، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و سید حسن هاشمی وزیر بهداشت خواستار رسیدگی فوری به پرونده قتل او از سوی قوه‌قضائیه شدند. آتنا اصلانی از ۲۹ خردادماه گم و پیکرش در ۱۹ تیر در پارکینگ قاتل پیدا شد.

قاتل که پنج روز پس از ناپدید شدن آتنا مورد ظن ماموران قرار گرفته و دستگیر شده بود در این مدت از اعتراف به قتل آتنا خودداری می‌کرد. اما پس از آن علاوه‌بر قتل این دختر ۷ ساله به قتل دو تن دیگر اعتراف کرد. در همین راستا رئیس مجلس در پیامی درگذشت کودک هفت ساله منطقه پارس‌آباد در استان اردبیل را تسلیت گفت و از قوه‌قضائیه خواست رسیدگی به پرونده این جنایت را در اسرع وقت به فرجام برساند. از سوی دیگر جهانگیری نیز در اینستاگرام خود بر لزوم رسیدگی فوری به پرونده آتنا تاکید کرد. در واکنشی دیگر دانش‌آشتیانی نیز با ابراز تاسف از حادثه قتل آتنا گفت: این خبر تاسف‌بر‌انگیز است و در رابطه با برخورد با این قضیه جدی هستیم، موردی مشابه این اتفاق چند ماه گذشته هم رخ داده بود که به مسوول آموزش و پرورش آن منطقه دستور پیگیری دادیم. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت هم در یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: نیازمند توجه به سلامت روان در جامعه و ترویج آموزش‌های لازم در مقاطع سنی و تحصیلی از طریق والدین، نظام آموزشی و رسانه‌ها، به‌ویژه صدا و سیما هستیم. به گزارش «ایرنا» وی افزود: میزان تعرض جنسی به کودکان فراتر از تصور است ودر کشور ما برخورد قاطع قوه‌قضائیه با متجاوزان و آموزش اصول سلامت روان باید برای مقابله با این حوادث تلخ اجرا شود. از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی در یادداشتی در واکنش به مرگ «آتنا» از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای ریشه‌یابی علل وقوع پدیده‌های زشت اجتماعی خبر داد. در همین ارتباط پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت که این فراکسیون با ورود به موضوع آتنا اصلانی به‌دنبال رفع موانع حقوقی در این زمینه خواهد بود

وی افزود: بنا داریم در این رابطه جلسه‌ای با حقوقدانان، جرم شناسان، جامعه‌شناسان و روانشناسان تشکیل دهیم تا ضمن رفع موانع حقوقی در این زمینه جلوی بروز و تکرار این اتفاقات را بگیریم. امام جمعه اردبیل نیز با تسلیت درگذشت آتنا اصلانی گفت: آتنا را فرزند خودم می‌دانم و تا مغز استخوان در سوگ او می‌سوزم و از اینکه استان ما مبتلا به چنین تنزلی شده ‌قلبا و روحا حسرت و تاسف می‌خورم و آن را هشدار بزرگ فرهنگی می‌دانم.