دنیای اقتصاد: سخنگوی وزارت امورخارجه با اعلام اینکه مذاکرات مفصلی در سفر مسوولان سازمان حج و زیارت به عربستان انجام شده است، گفت: درخصوص مسائل غرامت و آنچه که به شهدای منا مربوط بود نیز پرونده باز است و آنها مذاکراتی را انجام داده‌اند و قرار است که مذاکراتشان را ادامه دهند. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با جماران، درخصوص پیگیری حقوق حادثه‌دیدگان منا اظهار کرد: بعد از فاجعه منا، کمیته‌ای متشکل از سازمان و دستگاه‌های مختلف اعم از بخش حقوقی و سیاسی تشکیل شد که موضوع را دنبال می‌کرد و هنوز آن کمیته فعال است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: با توجه به ضرورت تمرکز خاص روی این موضوع، طبق مصوبات دستگاه‌های حاکمیتی، مذاکرات حج امسال به سازمان حج و زیارت واگذار شد. سازمان حج و زیارت در سفرها و دیدارهایی با مقامات ذی‌ربط از جمله وزیر حج عربستان، درخصوص سفر امثال حجاج مذاکرات مفصلی داشتند و از ابتدا تا انتهای مساله حج را صحبت کردند و تفاهماتی صورت گرفت.

او گفت: درخصوص مسائل غرامت و آنچه که به شهدای منا مربوط بود نیز پرونده باز است و آنها مذاکراتی را انجام داده‌اند و قرار است که مذاکراتشان را ادامه دهند. هرجایی لازم باشد که دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه ورود کنند، حتما به‌عنوان یک مساله ملی و حاکمیتی وزارت امورخارجه در خدمت سایر دستگاه‌ها خواهد بود و به آنها کمک خواهد کرد.