دنیای اقتصاد: علی لاریجانی، رئیس مجلس همبستگی داخلی را رمز پایداری انقلاب اسلامی خواند و با تاکید بر اینکه قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم؛ زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد، اعلام کرد: اینکه ما روی مسائل بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم این اقدام هنر نیست؛ از طرف دیگر سربلندی ایران به پیروی از ولایت فقیه وابسته است و شاهد بوده‌ایم که ولایت فقیه همواره بحران‌ها را در کشور خنثی کرده است. بر اساس آنچه خبرگزاری خانه ملت، از سخنرانی عصر روز پنج‌شنبه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در استان گیلان گزارش داد، لاریجانی تاکید کرد که مجلس فقط از کابینه‌ای که به فکر خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کند. او در عین حال تصریح کرد که دولت آینده باید در جهت رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات اقتصادی تلاش کند نه اینکه حواس‌پرتی در مسائل دیگر داشته و ذهنشان متفرق باشد.

لاریجانی که در مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین افتخاری از شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین مساله کشور توسعه اشتغال، معیشت و افزایش صادرات است، گفت: قطعا در کنار تمام چالش‌های موجود از جمله مسائل سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی و منطقه‌ای، مهم‌ترین مساله موضوع اقتصادی است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به تقویت اقتصاد کشور و گسترش تولید توجه شده است تا با اجرای مفاد آن بستر تولید و صادرات فراهم شود. رئیس مجلس با اعلام اینکه دولت باید برای اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور اهتمام کند، تصریح کرد: دولت آینده باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه کار و تلاش کرده و خالی از حواشی به متن مساله مردم که همان موضوع اقتصادی و معیشتی است، بپردازد.علی لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توطئه‌ کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه ایران، راهبرد ایران در مبارزه با تروریسم را صحیح خواند و تاکید کرد که اگر در دیگر کشورها تروریست‌ها را سرکوب نمی‌کردیم، امنیت کوچه و خیابان را برهم می‌زدند. لاریجانی رصد دقیق مسائل مختلف منطقه‌ای را لازم توصیف کرد و با بیان اینکه باید نسبت به مسائل احساس مسوولیت داشته باشیم، گفت: اگر یک مشکل امنیتی در منطقه ایجاد شد بدانیم که آن موضوع قابلیت انتقال و مهاجرت به کشور ما را نیز دارد.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه اقدامات برخی کشورها برای ایجاد دعوای شیعه و سنی در منطقه توطئه‌ کوچکی نیست، افزود: این کشورها قطعا به‌دنبال بحران‌سازی در عرصه منطقه‌ای هستند، از طرف دیگر مساله‌سازی اخیر آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیز نشان‌دهنده آن است که این کشور به‌دنبال ایجاد سلسله اقدامات بین‌المللی علیه ایران است.در ادامه سفر لاریجانی به گیلان، رئیس مجلس با آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کرد. آیت‌الله قربانی در این دیدار گفت: در شرایط کنونی متاسفانه در کشور ما دو گروه به یکدیگر حمله می‌کنند و در این میان برخی رسانه‌ها علیه دولت به‌گونه‌ای عمل کرده که گویا به دولت ‌آمریکا حمله می‌کنند و دراین میان طرف مقابل نیز بیکار نمی‌ماند و نسبت به این مسائل پاسخ می‌دهد و در این مسیر تنها مردم میان این کشمکش‌ها گرفتار شده‌اند.