دنیای اقتصاد: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دیروز در حاشیه همایش سراسری قوه‌قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده توهین به رئیس‌جمهوری در روز قدس گفت: در گزارشی که وزارت اطلاعات برای ما ارسال کرد، سه نفر از متهمان معرفی شدند و قول داده شد که بقیه را نیز معرفی کنند. او گفت که گزارش وزارت اطلاعات به دادستانی ارسال شد و به شعبه بازپرسی نیز ارسال خواهد شد.

دولت‌آبادی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته طوری وانمود شد که گویی تحقیقات انجام شده در این پرونده بدون مجوز بوده، تاکید کرد: قانون تصریح دارد که تحقیقات در دادسرا تعطیلی بردار نیست؛ بنابراین در همه سال با اجازه دادستان و قاضی تحقیق امکان تحقیق وجود دارد؛ بنابراین از رسانه‌ها در خواست دارم به این نکته قانونی توجه داشته باشند و فکر نکنند اگر فردی در یک ساعتی احضار و از او تحقیق شد، بدون مجوز بوده است. دادستان تهران تاکید کرد که رسانه‌ها نباید به نفع و ضرر یک فرد یا گروهی فضاسازی کنند. دادستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌های یاشار سلطانی و حکیمی‌پور به دادگاه ارسال شده است یا خیر، گفت: محاکمه یاشار سلطانی انجام خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی در مورد آینده بابک زنجانی و اجرای حکم او گفت: حکم او نهایی و قطعی شده است.

احتمال سفر شرکای زنجانی به ایران

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» علی‌اصغر هندی مسوول کمیته مطالبات وزارت نفت از آمادگی شرکای بابک زنجانی برای سفر به ایران خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران منتظر حضور شرکای خارجی برای نهایی کردن قرارداد و پرداخت بدهی بابک زنجانی است.