ایسنا: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تامل بیشتر در اعزام حجاج به مکه گفت که پرونده سازمان حج و زیارت در این کمیسیون در حال تکمیل است و پس از نهایی شدن گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با «ایسنا»‌ اظهار کرد: تحرکات و تحولات چند ماه گذشته در عربستان از قبیل حضور ترامپ و انتخاب ولیعهد جدید عربستان و موضع‌گیری‌های افراطی حکام عربستان علیه ایران و خصومتی که در نحوه گفتار و عملکرد حاکمان سعودی نسبت به کشور ما وجود دارد،‌ مسائلی است که باید ما را در مورد اعزام حجاج به مکه به تامل بیشتری وادارد.

گزارش کمیته پیگیری حادثه تروریستی به هیات‌رئیسه

در خبری دیگر اکبررنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیته پیگیری حادثه تروریستی مجلس بناست که یکشنبه هفته آینده به هیات‌رئیسه مجلس ارائه شود، تا تصمیم لازم گرفته شود. او در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: چندی پیش کمیته پیگیری حادثه تروریستی مجلس در هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، احمد امیرآبادی و بهروز نعمتی اعضای این کمیته هستند و محمد آشوری ریاست این کمیته را بر عهده دارد. رنجبرزاده افزود: اگر جمع‌بندی‌های لازم انجام شود، گزارش نهایی این کمیته روز یکشنبه آینده به هیات‌رئیسه مجلس شورای‌اسلامی ارائه می‌شود.

گزارش رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز به نمایندگان

در خبری دیگر از مجلس، غلامرضا کاتب عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به برگزاری جلسات علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده، از برگزاری نشست غیرعلنی روز یکشنبه به‌منظور ارائه گزارش رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز به نمایندگان خبر داد.

بازنگری وزارت علوم در حذف برخی رشته‌ها

ازسوی دیگر به‌دنبال حذف برخی از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای بسیاری از رشته‌های حذف شده دانشگاه آزاد دانشجوی کافی وجود دارد که وزارت علوم بازنگری لازم را انجام می‌دهد. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بنده به‌طور مفصل با معاونت آموزشی وزارت علوم در این مورد صحبت کردم، آنها دلیل حذف برخی رشته‌های تحصیلی از دانشگاه آزاد را آمایش سرزمینی و نبود تعداد کافی هیات علمی در برخی واحدها اعلام کردند.

دعوت از رئیس دانشگاه آزاد

همزمان علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از حضور رئیس دانشگاه آزاد در روز یکشنبه به کمیسیون متبوع خود خبر داد. وی افزود: در این راستا یکشنبه جاری از نوریان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه گزارش جزئیات حذف این رشته‌ها برای حضور در کمیسیون دعوت کرده‌ایم تا ابعاد این موضوع کاملا بررسی و روشن شود و بعد از آن این موضوع را از وزارت علوم پیگیری می‌کنیم.