خبرآنلاین نوشت: حسین الله‌کرم در گفت‌وگو با اعتماد گفت: اصل حضور زنان در ورزشگاه مردان در‌صورتی‌که عفاف جامعه حفظ شود، مانعی ندارد. این هم حرف من نیست، حرف آیات عظامی همچون مکارم شیرازی و جعفر سبحانی است. آنها می‌گویند ورود زنان به ورزشگاه‌ها جایز نیست به‌دلیل اینکه در زمان بازی مردان، عفت و عفاف زنان مورد اشکال واقع می‌شود. او در پاسخ به این سوال که دقیقا تعبیر شما از لفظ آتش به اختیار رهبری چیست؟ گفت: گرچه لفظ آتش به اختیار یک راهبرد نظامی است، اما یک استراتژی است که می‌تواند مبانی و راهبردهای موضوع را در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موردتوجه قرار بدهد.

به نظر بنده آتش به اختیار همان اختیاری است که به نیروهای رده‌های پایین و معمولی داده می‌شود. وی ادامه داد: براساس قوانین بین‌المللی باید از حضور زنان استقبال کنیم. ما این را پذیرفتیم که زنان می‌توانند وارد این مکان‌ها شوند و اشکالی برای‌شان نیست، اما وضعیت ورزشگاه‌ها و هیجانات اجازه این کار را نمی‌دهد. علاوه‌بر اینکه ما در این مسائل دارای تحفظ‌هایی هستیم، در عمل هم باید این وضعیت را حراست کنیم. الله‌کرم همچنین گفت: اصلا من فکر نمی‌کنم آتش به اختیار در جمهوری‌اسلامی یک روزی به‌صورت عملیاتی اجرایی شود. حتی امکان‌پذیر نیست؛ چراکه قوه‌قضائیه ما می‌تواند به این مسائل رسیدگی کند و گروه‌بندی‌های موجود در جامعه ما می‌توانند از عملیاتی شدن آن جلوگیری کنند.

بیانیه انصار حزب‌الله مشهد

از سوی دیگر در پی حواشی به‌وجود آمده توسط انصار حزب‌الله به ریاست حسین الله‌کرم، انصار حزب‌الله مشهد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اولویت کشور نیست، ولی این حضور باید با رعایت موازین شرعی و قانونی همراه باشد. به گزارش عصر ایران در بخشی از این بیانیه آمده است: اساسا امت حزب‌الله با اصل حضور زنان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی نه‌تنها مخالفتی نداشته، بلکه طبق نظر مقام عظمای ولایت حضور موثر زنان در عرصه را باعث پیشرفت می‌داند. این بیانیه می‌افزاید: پیشنهاد انصار حزب‌الله برای حل این مساله ارائه لایحه توسط معاونت زنان رئیس‌جمهوری برای حضور زنان در ورزشگاه است تا در مجلس تصویب و پس از عبور از فیلتر شورای‌نگهبان با رعایت موازین شرعی و قانونی انجام پذیرد.