دنیای اقتصاد: محمد عزیزی، نماینده ابهر در مجلس از نامه نمایندگان به رئیس‌جمهوری با ۸۰ امضا برای تعیین تکلیف موسسات مالی غیرمجاز خبر داد و با بحرانی خواندن وضعیت مالباختگان موسساتی همچون آرمان، کاسپین و ... تصریح کرد: در صورتی که به وضعیت این موسسات خارج از نوبت رسیدگی نشود، این موضوع به یک بحران ملی تبدیل می‌شود.

طرح سوال از رئیس‌جمهوری؟

با این حال دیروز باشگاه خبرنگاران اظهاراتی از نماینده مردم رشت در مجلس منتشر کرد که در آن جبار کوچکی‌نژاد از طرح سوال نمایندگان از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری درباره هرج و مرج در بنگاه‌های مالی و اعتباری خبر داده بود. کوچکی‌نژاد گفت که ۵۰ نماینده این طرح سوال را امضا کرده‌اند. بر اساس قانون سوال از رئیس‌جمهور به ۷۵ امضا نیاز دارد.

نیازی به مجادله برسر 2030نبود

در خبری دیگر، روز گذشته علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در جمع خبرنگاران گفت:‌ سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است که یونسکو به‌عنوان یک سازمان مستقل آن را داده و یونسکو سازمانی است که حتی از فلسطین نیز دفاع کرده است. به گزارش «ایسنا» وی افزود:‌ این توصیه نامه‌ای است که یونسکو داده است و در کشورها ارزیابی می‌شود که تا چه حد اجرا شود و کشور ما این را با حدتحفظ قبول کرده؛ یعنی هر جایی که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد ما آن را اجرا نمی‌کنیم و این موضوع در اسناد یونسکو نیز موجود است و چیزی نیست که کشور را تهدید کند. مطهری تاکید کرد:‌ موضوع ۲۰۳۰ قدری سیاسی شد و چندان نیازی به این همه مجادله بر سر آن نبود و همان‌طور که گفته شد چیزی نیست که تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد نه اینکه ما بخواهیم برنامه‌های آموزشی خود را از آن برداریم.