خبرگزاری صدا و سیما: آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اخلال در امنیت، جنگ با خدا و پیامبر است و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند اهل فساد روی زمین هستند و مجازاتشان نیز سنگین است.

وی روز گذشته در نشست فرماندهان، روسا و مدیران ناجا به بحث امنیت اشاره کرد و افزود: امنیت، مساله بسیار مهمی است و مردم قدردان نیروی انتظامی هستند که امنیت را برقرار می‌کنند و این از برکات جمهوری اسلامی است. آیت‌الله جنتی درباره تکفیری‌ها نیز گفت: دستگاه‌های وهابی‌گری سال‌های سال روی آنها کار کرده‌اند و اینها را پرورش داده‌اند که ابتدا بحث دشمنی با شیعه را مطرح کردند و اکنون نیز می‌گویند شیعه و سنی مطرح نیست، هر دو دشمن ما هستند.

در احراز صلاحیت‌ها از سپاه کمک می‌گیریم

همچنین به گزارش خبر آنلاین، دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات گذشته مجلس گفت: ما در احراز این صلاحیت‌ها از نیروی انتظامی کمک می‌گیریم و آنها نیز کمک می‌کنند، حتی در این مقوله از سپاه و دستگاه‌های امنیتی نیز کمک دریافت می‌کنیم و از ماحصل این جمع‌بندی‌ها به نتیجه احراز صلاحیت داوطلبان می‌رسیم.

وی گفت: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که جای سوال دارد چرا این همه ثبت‌نام می‌کنند، هرچند که اکثریت آنها به دلیل عدم احراز صلاحیت تایید نمی‌شوند، یعنی مشخص نیست که چه کاره است و شناسایی نمی‌شوند. جنتی در ادامه به انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی در این انتخابات نیز همکاری خوبی با ما داشت، به‌ویژه که از برخی جهات انتخابات سنگینی داشتیم و با گذشته فرق داشت.