دنیای اقتصاد: محمد رضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نتیجه انتخابات برای جریان اصولگرا خوب و قابل قبول بود، گفت: قبول داریم انتخابات را واگذار کردیم.

به گزارش «ایسنا» محمدرضا باهنر روز پنج‌شنبه (۱۱ خرداد) در مراسم ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای به رکوردی رسید که در نوع خود و بین مجموعه کشورهایی که دموکراسی بر آنها حاکم است با مشارکت ۷۲ درصدی، رکورد خوبی است که حتی متخاصمین داخلی و خارجی به این نتیجه واحد رسیدند که باید از صندوق آرای جمهوری اسلامی استقبال شود و مطالبه خود را پای صندوق رای نقد کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: این استقبال به سیاست‌های کلی نظام و توصیه‌هایی که می‌شود برمی‌گردد و کشورهای متخاصم هم به این جمع‌بندی رسیدند باید از صندوق‌های رای استقبال شود. کسانی که مواضع گوناگون دارند و در گذشته اشتباهاتی داشتند و ضررهایی به خود و نظام وارد کردند فهمیدند اگر مطالبه‌ای دارند باید در پای صندوق‌ها نقد کنند نه در خیابان‌ها. ما سال‌های ۷۸ و ۸۸ و دوران هنجارشکن گذشته را گذرانده‌ایم.

انتقاد از ناکارآمد نشان دادن دولت

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نزدیک‌ترین دوستان ما اگر اکنون بر این عزم باشند که ثابت کنند دولت روی کار آمده ناکارآمد است، ظلم عظیمی به نظام است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود و به‌نظرم باید ۴۰ درصد به کمک دولت بیایند. به گزارش «ایلنا» او گفت: در جریان انتخابات ما شاهد یکسری رفتارهای جدید هستیم. در مناظرات حرف‌های با ربط و بی‌ربط زیاد زده شد، اتهاماتی مطرح شد که در دادگاه ثابت نشد. بعضی از کاندیداها نتوانستد براساس ایده حرکت کنند و از این رو کسانی که اهل حساب و کتاب بودند متوجه شدند برخی وعده‌ها امکان‌پذیر نیستند. شفاف شدن مسائل و گفت‌وگوی بی‌پرده سودش بیشترش است. من در مصاحبه‌ها گفته‌ام که مدت‌ها است دستگاه‌های دروغ‌سنج اختراع شده و می‌توان به راست و دروغ بودن حرف‌ها پی برد. باهنر گفت: اصولگرایان توانستند در این دوره از انتخابات با تلاش‌هایی که انجام دادند، رای حدود ۴۰ درصد واجدان شرایط را از آن خود کنند و دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، باهنر با بیان اینکه دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت شروع شده است،گفت: این ۴۰ درصد باید تلاش کند که دولت به وعده‌هایش عمل کند. البته این ۴۰ درصد هر جا لازم باشد نقد مشفقانه و دلسوزانه می‌کند و به جامعه مسائل را خواهد گفت؛ اما ما وظیفه خود می‌دانیم که به دولت مساعدت برسانیم. به گزارش خبرآنلاین، او افزود: مسابقات باشگاهی داشتیم که ۶ به ۴ باختیم؛ اما الان مسابقات بین‌المللی داریم و باید به دولت کمک کنیم. دولت نیز باید مصمم باشد که حق مردم بصیر را احقاق کند. اگر جایی دولت حاشیه را به متن براند باید رصد صورت بگیرد و نگذاریم که به راه خطا و اشتباه برود. باهنر تاکید کرد: اکنون رئیس‌جمهور ما باید با ترامپ و ۱+۵ مبارزه کند و اگر دشمنان در منطقه کاری کردند که منطق عقلایی ندارد، این را به رخ رئیس‌جمهورمان نکشیم و باید کمک کنیم دولت حق‌مان را از گلوی دشمن به هر روشی بیرون بیاورد.