فارس: یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی ضمن اعلام اینکه فشارهای دولت آمریکا علیه ایران در راستای منافع واشنگتن نیست، نوشت فشار و تهدید، رفتارها و سیاست‌های ایران را تغییر نمی‌دهد. اندیشکده آمریکایی «رند» در گزارشی تحت‌عنوان فشارهای ترامپ به ایران به نفع آمریکا نیست، توضیح داد که انتخاب مجدد «حسن روحانی» به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران منادی یک آغاز جدید در سیاست و سیاست خارجی ایران نیست.

طبق این گزارش، دولت «دونالد ترامپ»، سیاست تازه فشار علیه ایران را در پیش گرفته است اما این سیاست این خطر را به همراه دارد که فشار علیه ایران، توان به‌کار بردن اهرم بزرگ‌ترین منابع احتمالی تغییر در ایران را از بین ببرد. این اندیشکده آمریکایی ادامه داد، سیاست آمریکا برای اعمال فشار و تهدید، تغییری در ایران و سیاست‌های این کشور به‌وجود نخواهد آورد. این گزارش سپس ادامه داد منزوی‌ کردن و اعمال فشار بر ایران به اینجا منتهی نمی‌شود که سیاست‌های ایران در راستای منافع آمریکا پایه‌گذاری شود و هم‌ترازی کامل واشنگتن با عربستان و دیگر کشورهای عربی به قیمت نادیده گرفتن ایران، موجب می‌شود که میانگین مردم ایران در مقابل این کشورهای عربی از دولت و کشور خود حمایت کنند. مردم ایران عشق و علاقه‌ای به پادشاهی سعودی ندارند.

مواضع ترامپ علیه ایران اشتباه است

همزمان، نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران ضمن اشتباه توصیف کردن اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه ایران در جریان سفرش به عربستان و اراضی اشغالی فلسطینی تصریح کرد که ایران شایسته واکنش بهتری از سوی غرب است. لرد لامونت در گفت‌وگو با بلومبرگ که دیروز منتشر شد،گفت: آقای روحانی در جریان انتخابات ایران، به صراحت اعلام کرد که نه‌تنها خواهان سرمایه‌گذاری در کشورش است، بلکه خواهان بهبود رابطه با دنیای خارج است. او با بیان اینکه روحانی حتی خواهان بهبود رابطه با عربستان سعودی است و اعلام کرده که نیازی به ادامه خصومت میان دو طرف نیست، افزود: «جای تاسف است که دونالد ترامپ در سفر اخیرش به عربستان سعودی و اسرائیل به سخنان روحانی توجهی نکرده است.»