واکنش‌ها به سخنان رئیس‌جمهوری

دنیای اقتصاد: سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در همایش تجلیل از فعالان ستادهای ‌انتخاباتی در دوران تبلیغات انتخابات دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی‌بر اینکه «ای کاش می‌شد این شورای عزیز نگهبان ما که در ساعت ده و نیم شب پیشنهاد هیات اجرایی را قبول کرد، همان زمانی که هیات اجرایی در صبح پیشنهاد کرد که برای تسریع در کار فقط کد ملی افراد نوشته شود، موافقت می‌کرد و دیگر از ده و نیم صبح تا ده و نیم شب طول نمی‌کشید. لابد دقت کافی نمودند....» روز پنج‌شنبه با واکنش عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران روبه‌رو شد.

به گزارش «ایسنا» عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: اولین تماس وزیر محترم کشور در این خصوص هنگام غروب بود که موضوع با توجه به صراحت آیین‌نامه نیازمند تامل بود. با توجه به پیگیری ایشان موضوع با اعضای محترم هیات مرکزی مشورت شد و پس از موافقت این اعضا، موافقت نیز اعلام شد اما فاصله حدود دو ساعت بود و نه بیشتر. فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند یا اینکه؟! اما دوستان اجرایی بهتر بود به جای این گزارش، به جناب آقای روحانی توضیح می‌دادند چرا بسیاری از حوزه‌ها با تاخیر زیاد شروع به‌کار کردند یا چرا دستگاه‌ها مرتب دچار نقص فنی می‌شدند و تاثیر آن در اخذ آرا تا چه میزان بوده است؟

همچنین روز گذشته سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: وقتی یک مسوول محترم می‌گوید ۴ میلیون نفر، مسوول دیگر می‌گوید ۳ میلیون نفر و مسوول دیگری هم می‌گوید یک میلیون نفر ساعت ۱۲ شب پشت در حوزه‌های اخذ رای ایستادند و نتوانستند رای دهند، این جای سوال است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی اضافه کرد: تحلیل کنید چرا نتوانستند شرکت کنند، چون تعرفه‌ها دیر به شعب اخذ رای ارسال شده است و در برخی شعب هم تعرفه ارسال نشده است، آن هم زمانی که می‌گویید ۲۰۰ میلیون تعرفه چاپ شده است، این موضوع باید بررسی شود، شورای نگهبان این حق‌الناس را مراعات کند، چرا تضییع شده است، مقصرین این امر باید محاکمه و به مردم معرفی شوند. آیت‌الله خاتمی متذکر شد: آقایان نگویند این ناشی از ازدحام جمعیت بوده است، بله ازدحام بوده است، اما آنجاهایی که تعرفه ارسال نشده است، چرا ارسال نشده است؟ چرا کار به ساعت ۱۲ شب کشیده شده است؟ امیدواریم شورای محترم نگهبان این چراها را عادلانه بررسی کند و ما و همه باید تسلیم حکم شورای نگهبان باشیم.

روحانی رکورد لایک را در اینستاگرام شکست

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، پست رئیس‌جمهوری در هنگام رای دادن در روز ۲۹ اردیبهشت با ۵۰۰ هزار و، ۴۱۹ لایک رکورد بی‌سابقه‌ای در پست‌های اینستاگرام ایرانی‌ها به‌جا گذاشت. حسن روحانی با یک و نیم میلیون فالور به این رکورد دست یافت.

دیدار میرزاآقا و رئیس‌جمهوری

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در مطلبی در کانال تلگرامی با اشاره به دیدار «میرزاآقا» و حسن روحانی، تاکید کرد که فضای مجازی «میرزا آقا» و رئیس‌جمهوری را به‌هم رساند. «میرزا آقا» پیرمردی است که در مراسمی که در جریان سفر تبلیغات انتخابانی حسن روحانی به اردبیل حضور یافته بود از او تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که احساسات بسیاری را برانگیخت. میرزاآقا روز چهارشنبه در تهران و در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی‌ حسن روحانی، با رئیس‌جمهوری دیدار کرد.