ایسنا: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شامگاه سه شنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در مورد اعلام آمار تفکیکی آرای استان‌ها با بیان اینکه ما در روند شمارش آرا و اعلام نتایج هیچ‌گاه صحت و دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم گفت: ترجیح من این است تا صحت انتخابات ازسوی شورای نگهبان تایید نشود،‌ آماری اعلام نشود. البته الان آمار ازسوی استان‌ها اعلام شده؛ اما هر وقت شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کند، ما آمار را در سایت وزارت کشور قرار می‌دهیم.

کمترین و بیشترین مشارکت

رحمانی ‌فضلی در مورد بیشترین میزان مشارکت در استان‌ها گفت: یزد با ۴/ ۹۳ درصد و مازندران با ۹۱ درصد بیشترین مشارکت را در میان استان‌ها داشته و خراسان جنوبی و قم هم کمترین مشارکت را داشته‌اند.

حاشیه انتخابات میاندوره‌ای اصفهان

او با بیان اینکه حدود یک میلیون و صد هزار رای باطله داشتیم که در حجم بیش از ۴۲ میلیون رای این آرای باطله طبیعی است، درباره آنچه در انتخابات میاندوره‌ای مجلس در اصفهان مطرح شد که حدود ۱۷۰ هزار رای یک نفر باطل شده است، توضیح داد: این گونه نبود و مردم به فردی رای داده بودند که او الان نامزد نبود. بنابراین رایی که به او داده شده بود، باطله بود و این گونه نبود که آرای یکی از نامزدها ابطال شود.

عذرخواهی از کسانی که نتوانستند رای دهند

وزیر کشور همچنین در مورد ساعات پایانی رای‌گیری و مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمد، گفت: برآورد و تخمین ما در کل کشور این است که حدود یک میلیون نفر نتوانستند رای بدهند. ما از این بابت از مردم پوزش خواستیم؛ چون از ساعت دوازده شب به بعد نمی‌توانستیم از مردم رای بگیریم. قانون می‌گوید روز جمعه رای‌گیری شود یعنی تا ساعت دوازده شب.