پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: حسن روحانی منتخب مردم برای ریاست‌جمهوری دوازدهم صبح دیروز به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی رفت و با ایشان گفت‌وگو کرد. این نخستین دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم است.

تبریک تلفنی ماکرون به روحانی

در خبری دیگر، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با حسن روحانی، ضمن تبریک پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور حداکثری و رای قاطع رئیس‌جمهور کشورمان را مهم و برجسته توصیف کرد و بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. حسن روحانی نیز در این تماس تلفنی با اشاره به نقش تاثیرگذار فرانسه در مذاکرات ایران با ۱+۵ و به ثمر رسیدن برجام تاکید کرد که انتظار داریم فرانسه و اتحادیه اروپا در راستای اجرای توافق نقش‌آفرینی بیشتری کند. روحانی با اشاره به ضرورت استفاده همه طرف‌های مذاکره‌کننده از فرصت‌ به‌وجود آمده، بر رفع موانع بانکی و مالی در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و فرانسه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند است.

تبریک جامعه روحانیت به روحانی

همچنین دیروز جامعه روحانیت مبارز در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به او تبریک گفت. جامعه روحانیت مبارز در انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزدی ابراهیم رئیسی حمایت کرده بود.