ایسنا: رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: تا پایان امسال یک هزار میلیارد تومان محصول توسط وزارت بهداشت، از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری می‌شود.

حسین وطن‌پور با اشاره به برخی از محصولات که تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های استاندارد از سازمان غذا و دارو دارند، اما به‌دلیل وجود مشکلاتی در بازار فروش به فروش نمی‌رسند، گفت: مصرف‌کننده این محصولات در سطح دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت است که با مصوبه شورای فناوری برای کل کشور، تا پایان امسال از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری خواهد شد.

وطن‌پور درخصوص صندوق فناوری که در راستای افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت است، گفت: سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی در کنار بخش‌های علمی و دانشگاهی می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند. بنابراین کل دانشگاه‌های یک استان می‌توانند تا سقف ۴۹ درصد و بخش صنایع منطقه تا ۵۱ درصد از این صندوق‌ها سهم داشته باشند. او با بیان اینکه سه درصد بودجه تخصیص‌یافته به سازمان‌های دولتی به حوزه فناوری و تحقیقات اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: تاسیس صندوق‌های فناوری در برنامه ششم امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که می‌‌توان این صندوق‌ها را برای حمایت از فناوری توسعه داد.