کاخ سفید: آماده‌ایم با ایران و روسیه درباره سوریه همکاری کنیم

ایسنا: شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی گفت که آمریکا همچنان آماده است تا با ایران و روسیه برای یافتن راه‌حلی که به سوریه‌ای با‌ثبات و متحد منجر می‌شود، همکاری کند. سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود با ادعای اینکه دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سطح جدیدی از تباهی غرق شده است، مدعی شد که وی این کار را با حمایت بی‌قید و شرط ایران و روسیه انجام داده است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، اسپایسر در ادامه گفت: «ما پیش از این گفته‌ایم که آمریکا همچنان آماده است تا هم با روسیه و هم با ایران برای یافتن راه‌حلی که منجر به سوریه‌ای متحد و با ثبات شود، همکاری کند. اما برای اینکه ما بتوانیم به خشونت در سوریه پایان دهیم ایران و روسیه باید به جنایات اسد اذعان و از نفوذ خود برای توقف آن استفاده کنند.»

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه آمریکا و متحدانش در منطقه اصلی‌ترین عامل بروز جنگ و ناآرامی در کشورهای خاورمیانه از جمله جنگ سوریه است. اما مقامات غرب و آمریکا تلاش می‌کنند تا با مقصر جلوه دادن ایران و روسیه برای تلفات گسترده غیرنظامیان در سوریه توجه جامعه بین‌الملل را از این حقیقت منحرف کنند.