دنیای اقتصاد: دو روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در واپسین روزهای تبلیغات نامزدها، گروه‌های مختلف و برخی چهره‌ها خود را به جرگه حامیان نامزدها رساندند و حمایت خود را از نامزد مورد وثوقشان اعلام کردند. دیروز علی‌اکبر ناطق‌نوری برای چندمین‌بار پیاپی، حسن روحانی را نامزد اصلح انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم خواند و مصرا از مردم خواست پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

سیدحسن خمینی هم دیروز در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد: «جا دارد یک‌بار دیگر به روحانی اعتماد کنیم.»

همچنین سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز دیروز با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود از حسن روحانی حمایت کرد. او نوشت: «آقای روحانی چهار سال پیش با یک کلید آمد و توانست قفل تحریم‌های هسته‌ای را با آن باز کند و برجام را رقم بزند. روحانی این‌بار با یک دسته کلید آمده است.» از سوی دیگر و به گزارش انتخاب، علی اشراقی، نوه حضرت امام(ره) هم از روحانی حمایت کرد.همچنین دیروز اعضای مجمع روحانیون مبارز در جلسه خود، با تاکید بر حضور مردم پای صندوق‌های رای، حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کردند.

در خبری دیگر، دیروز بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در مورد حضور مسوولانه در انتخابات و حمایت از حسن روحانی نامه‌ای منتشر کردند. این نامه در واقع واکنش این دانشجویان به خبری است که پیش از این اعلام کرده بود این افراد از نامزد دیگری حمایت کرده‌اند. به هر روی آنها در این نامه با تاکید بر اینکه تراژدی هشت سالی (۱۳۹۲-۱۳۸۴) که بر کشورمان گذشت هنوز به تلخی در خاطر همه باقی‌مانده است، تاکید کردند: «ما تصمیم به مشارکت گرفته‌ایم چون قدر ساده‌ترین آزادی‌های اجتماعی را می‌دانیم.» همچنین دیروز جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان اقتصادی موسسه عالی آموزش و پژوهش، مدیریت و برنامه‌ریزی، با انتشار بیانیه‌ای از تفکرات اقتصادی دولت یازدهم حمایت کردند. از سوی دیگر بیش از ۱۸۰ جامعه‌شناس و محقق علوم اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای، حمایت خود را از روحانی اعلام کردند. همچنین دیروز ۳۰ هزار فعال دانشجویی نیز با انتشار بیانیه‌ای به جمع حامیان روحانی پیوستند.

رای بیش از 1500 روزنامه‌نگار به روحانی

در خبری دیگر دیروز یک‌هزار و ۵۵۰ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای با امضای توماری اینترنتی حمایت قاطع خود را از حسن روحانی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کردند. بیش از ۱۰۰ خانواده شهید نیز در بیانیه‌ای با اعلام حمایت از حسن روحانی اعلام کردند: «به روحانی رای می‎دهیم تا حصرها و تخریب‎ها پایان یابد.» جمعیت زنان جمهوری‌‌اسلامی ایران نیز بیانیه‌ای در حمایت از حسن‌روحانی منتشر کرد و نوشت: «اعضای این نهاد مدنی همچنان حسن روحانی را بهترین گزینه برای اداره کشور می‌دانند.»

اهالی هنر و اعلام رای به روحانی

دیروز همچنین علیرضا قربانی، شهرام ناظری، صابر ابر، کیهان کلهر، محمدعلی کشاورز و تعدادی دیگر از هنرمندان با انتشار بیانیه جداگانه یا با انتشار یادداشتی در اینستاگرام خود، حمایتشان از حسن روحانی را اعلام کردند. همچنین ۱۴۰ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از حسن روحانی حمایت کردند. سیدحسن خمینی همچنین دیروز در پیامی تصویری نیز حمایت خود را از روحانی اعلام کرد. آیت‌الله بیات هم دیروز در دیدار با جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان پویش باران امید، از حمایت خود از حسن روحانی خبر داد. همچنین آیت‌الله تبریزی نیز به جمع حامیان روحانی پیوست.

حمایت از نامزدی رئیسی

در سوی دیگر رقابت‌های انتخاباتی، جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از استان لرستان از نامزدی ابراهیم رئیسی حمایت کردند. آنها در بیانیه خود تاکید کردند که جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و جایگزین کردن کار و عمل به‌جای حرف و وعده، به سید‌ابراهیم رئیسی رای می‌دهند.همچنین جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای، با تاکید بر اینکه همت و از خود گذشتگی محمدباقر قالیباف ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد، حمایت خود را از رئیسی اعلام کردند. همچنین بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از حقوقدانان کشور نیز به جرگه حامیان سید‌ابراهیم رئیسی پیوستند. آیت‌الله باقری‌کنی نیز دیروز با صدور پیامی اعلام کرد که رأی خود را به نام سیدابراهیم رئیسی به صندوق می‌اندازد.