دنیای اقتصاد: معاون اول قوه‌قضائیه از تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای بیش از ۶۰ نفر از مدیران اجرایی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره تخلفات انتخاباتی گفت: برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسوولان ذی‌ربط و هیات‌ها تخلفاتی داشته‌اند که مواردی که مجرمانه است به دادگستری‌ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اجمالا بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند. او افزود: پرونده آنها به محاکم و دادگستری ارجاع شده و در حال رسیدگی است‎، براساس گزارش‌ها عدد تخلف دهیاران بسیار بالا است که بر خلاف قانون تخلفاتی داشته‌اند. سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا در این زمینه افرادی احضار یا بازداشت شده‌اند، گفت:افراد متخلف، چه کسانی که دست‌اندرکار اجرای انتخابات هستند و چه افراد دیگر احضار شده‌اند و از بعد پیشگیری از وقوع جرم از آنها تحقیق و تذکرات لازم به آنها داده شد.

فیلتر تعدادی سایت و کانال متخلف انتخاباتی

در خبری دیگر، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه‌قضائیه از فیلتر شدن تعدادی سایت متخلف خبر داد و گفت: در پی هشدارهای داده شده، برخی سایت‌ها و کانال‌های متخلف فیلتر شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ساوری افزود: از هر فعالیتی که می‌توانست منجر به تخلف شود، جلوگیری شد و تعدادی از سایت‌ها، وبلاگ‌ها، کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های مجازی مورد هشدار قرار گرفتند.