دنیای اقتصاد: درحالی‌که دو روز به برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش باقی مانده است برخی از کاندیداها به نفع لیست‌ها یا به دلایل دیگری از ادامه شرکت در این انتخابات به‌عنوان کاندیدا انصراف داده‌اند.

به گزارش «ایسنا» روز گذشته محمد حقانی، علی صابری و ولی‌الله شجاع پوریان از اعضای اصلاح‌طلب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هر یک با انتشار متنی انصراف خود از کاندیداتوری انتخابات پنجم را اعلام کردند و به نفع لیست منتخب شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از این انتخابات کنار کشیدند. همچنین علی سلطانی فر فرزند وزیر ورزش و ایمان قربانی بخشدار سابق قلعه نو نیز به نفع لیست اصلاح‌طلبان از انتخابات شوراها انصراف دادند.

به گزارش «ایلنا» غلام حیدر ابراهیم‌بای سلامی نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز به نفع لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران انصراف داد. در همین حال حسین مرعشی، عضو هیات رئیسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نشستی خبری در ارتباط با برخی انتقادها از لیست اصلاح‌طلبان مبنی بر ناشناخته بودن برخی از اعضای لیست نیز گفت:‌ یکی از دلایلی که وقتی لیست منتشر شد گفتند ما این افراد را نمی‌شناسیم رعایت سهمیه بود؛ چراکه بنا داشتیم اولا زنان و در ثانی جوانان را وارد عرصه مدیریت شهری کنیم. در نتیجه در معماری و شهرسازی از سه کرسی، یک کرسی سهم زنان و یک کرسی سهم جوانان شد. از این رو تنها کرسی بهداشت محیط به زنان و تنها کرسی شهر هوشمند به جوانان و از سه کرسی اجتماعی دو کرسی به زنان رسید و از دو کرسی بودجه و مالی نیز یک کرسی به جوانان رسید. به گزارش «ایلنا» مرعشی گفت:‌ این لیست نتیجه کار جمعی اصلاح‌طلبان بوده و هیچ حزب و فرد و شخصی اعلام نظر خاص نداشته و لیست براساس خرد جمعی تهیه شده است. هرچند که اگر قرار بود هر یک از ما شخصا دست به انتخاب بزنیم ترجیحات دیگری داشتیم؛ اما وقتی قرار است کاری را جمعی انجام دهیم باید تسلیم خرد جمعی باشیم. وی تصریح کرد: با عذرخواهی از جوانان و بزرگانی که نتوانستیم در لیست در خدمت‌شان باشیم، همه را به حمایت از لیست دعوت می‌کنم. امشب قرار است با دعوت از ۵۰۰ نفر از این بزرگان نهضت انصراف را آغاز کنیم که امیدواریم این روند در جریان اصولگرایی نیز رخ دهد. وی در پایان با اشاره به لیست‌های ارائه شده از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد که ارائه لیست جدا باعث پیروزی رقیب خواهد شد.

همچنین به گزارش «ایلنا» مرعشی درباره عدم امضای میثاق‌نامه ازسوی محسن‌هاشمی نیز گفت: این مساله را تکذیب می‌کنیم. آقای‌هاشمی همچون دیگر اعضا این میثاق‌نامه را امضا کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: شورای هماهنگی اصلاحات هیچ لیستی بیرون نداده است و طرح لیست‌های مختلف تحت عناوین اصلاح‌‌طلبی را به لحاظ حقوقی حتما تعقیب می‌کنیم.