ایسنا: معاون اول قوه‌قضائیه گفت: متاسفانه در هفته‌ها و روزهای اخیر مطالبی علیه قوه‌قضائیه و حتی مطالبی علیه برخی ارزش‌های نظام و برخی نهادهای نظام گفته شد که جای شرمندگی دارد و قوه‌قضائیه در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهد داد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه درباره معوقات بانکی مطرح شده در مناظرات گفت: این معوقات هم در دولت قبل و هم در این دولت بود و در این دولت افزایش پیدا کرد.

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: حقوق‌های نجومی در این دولت جهش بالایی داشت و در آن دولت تا حدی که می‌دانم و از مسوولان نظارتی پرسیده‌ام یک مورد هم نداشتیم که یک مدیر یا صاحب سمت متوسط حقوق ماهانه‌اش ۱۰۰ میلیون باشد؛ اما در این دولت کسانی را داشتیم که هفتاد، صد و هفتاد، صد و هشتاد و دویست میلیون متوسط ماهانه‌شان بود. او افزود: البته پاداش برخی شرکت‌ها و بانک‌ها در دولت قبل و دولت فعلی بالا بود. محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه سه چیز در این دولت افزایش پیدا کرده که عبارت است از بدهی دولت به بانک‌ها، بدهی دولت به بانک مرکزی و نقدینگی، به مطالب مطرح شده علیه قوه‌قضائیه در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در زمان مناسب پاسخ قاطع خواهیم داد. معاون اول قوه‌قضائیه افزود: ما اکنون دم فروبسته‌ایم، چون فضای کشور انتخاباتی است و باید رقابت‌ها انجام شود. متاسفانه کسانی این حرف‌ها را بر زبان آورده‌اند که گذشته خودشان روشن است. محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه قوه‌قضائیه قوانین را اجرا می‌کند، افزود: برخی از این آقایان زمانی در مجلس بودند و قانون تصویب کردند و قوه‌قضائیه هم آن قوانین را اجرا می‌کرد. او گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب می‌دیدیم که مردم جان بر کف در کوچه و خیابان به‌دست تروریست‌ها شهید می‌شدند و دستگاه قضایی با این تروریست‌ها برخورد می‌کرد و متاسفانه همان کسانی که خودشان قائل بودند باید این افراد به‌طور علنی مجازات شوند، امروز حرف‌های دیگری به زبان جاری می‌کنند. سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: اینکه گفته می‌شود قوه‌قضائیه با فساد دولت قبل مبارزه نکرده خلاف و دروغ است و قوه‌قضائیه در همه سال‌های گذشته به‌خصوص در دوره قبل ریاست قوه‌قضائیه با همه مفسدان اقتصادی رده بالا برخورد کرد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در همان زمان با افراد دیگری که در مظان اتهام بودند تحقیق صورت گرفت که آنهایی که اتهامشان اثبات شد محاکمه شدند و برخی نیز برایشان قرار منع تعقیب صادر شد و تبرئه شدند. وی افزود: اکنون قوه‌قضائیه با مفسدان رده بالا اعم از کسانی که به نهاد ریاست‌جمهوری یا بانک‌ها وابسته هستند برخورد می‌کند و اتهام این افراد مفاسد مالی و امنیتی است. او درباره پرونده وزیر آموزش و پرورش درخصوص کالای مظنون به قاچاق گفت: ما در نشست‌های قبلی و به‌ویژه در نشست قبلی سخنگوی قوه‌قضائیه فقط سیر قضیه را گفتیم و موارد اتهامی که اکنون رسیدگی می‌شود، بازگو نشده است. محسنی‌اژه‌ای افزود: آنچه در نشست‌های قبل گفتیم درباره اساسنامه و تغییرات شرکت، عضو هیات‌مدیره، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بود و اینها هیچ کدام محرمانه نیست و مسائل مربوط به شرکت‌ها در روزنامه‌های رسمی منتشر می‌شود.