دنیای اقتصاد: یک هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری موج حمایت از نامزدهای ریاست‌جمهوری اوج گرفته است. در همین ارتباط بیش از ۱۰۰ استاد دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای از حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت حمایت کردند. به گزارش «ایسنا» در بخشی از این بیانیه آمده است: انتخاب ما تعیین خواهد کرد که آیا کشور ما راه اعتدال، ثبات، امنیت و توسعه پایدار را طی خواهد کرد یا به عقب بازخواهد گشت و به تکرار اشتباهات گذشته در خواهد غلتید.

حمایت عبدالله نوری از روحانی

به گزارش جماران، عبدالله نوری نیز در پیامی تصویری ضمن اعلام حمایت از همه هواداران گفتمان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی درخواست کرد تا روز بیست و نهم اردیبهشت پای صندوق‌های رای حاضر شوند. در خبری دیگر مهراب قاسم‌خانی با انتشار متنی در اینستاگرام دلایل خود را برای رای دادن به حسن روحانی بیان کرد. از سوی دیگر به گزارش جماران، زهرانعمتی قهرمان پارالمپیک جهان در همایش بزرگ حامیان حسن روحانی در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کرد.‌ علیرضا منصوریان، سیدمهدی رحمتی، شهاب حسینی، کیومرث پوراحمد، سامان مقدم، علی قربانزاده، آرش میراسماعیلی، الهام پاوه‌نژاد، کامران تفتی و ترانه علیدوستی نیز به جمع حامیان روحانی پیوستند. در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» بیش از ۱۴۰۰ نفر از اهالی ورزش با صدور بیانیه‌ای به کمپین انتخاباتی «دوباره ایران» دکتر حسن روحانی پیوستند.

پاسخ جامعه مدرسین به تردیدها در حمایت از رئیسی

همچنین به گزارش «ایرنا» به‌دنبال اظهارنظرهای گوناگون در رابطه با حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رئیسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به برخی شبهه‌ها پاسخ داد. در بخشی از این بیانیه ضمن تاکید بر حمایت جامعه مدرسین از ابراهیم رئیسی آمده است: آرایی که در جلسات شورای‌عالی جامعه مدرسین گرفته می‌شود، به‌صورت مخفی بوده و هیچ‌کس از آرای دیگری مطلع نیست، بنابراین انتشار اسامی برخی از اعضای محترم این نهاد در رسانه‌ها به‌عنوان موافق یا مخالف، گمانه‌زنی است و هیچ اعتباری ندارد. در ادامه بیانیه آمده است: مصوبه اکثریت اعضای حاضر در جلسه جامعه مدرسین، نسبت به اصلح بودن حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به قوت خود باقی است و هیچ تردیدی در آن حاصل نشده است. همچنین به گزارش «ایسنا» مولوی علی‌احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابراهیم رئیسی حمایت کرده است.