ایسنا: روز پنج‌شنبه نخستین گزارش جامع‌ اطلاعاتی دولت ترامپ منتشر شد که در بخش‌هایی از آن به فرافکنی علیه ایران پرداخته شده است.

به گزارش وب‌سایت دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، «دن کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، نخستین گزارش جامع اطلاعاتی این کشور را درباره تهدیدهای پیش روی این کشور در دوره دونالد ترامپ منتشر کرد که بخش مهمی از آن به ایران اختصاص یافته است. او در این گزارش مدعی شد که ایران همچنان از فضای سایبری برای جاسوسی، تبلیغات، حمله یا پشتیبانی از اولویت‌های امنیتی و نیز انجام حمله‌های سایبری علیه آمریکا استفاده می‌کند. وی ادامه داد: «ایران همچنان عمده‌ترین حامی تروریسم با همدستی حزب‌الله و تهدیدی برای منافع آمریکا و متحدانش در سراسر جهان است.» در این گزارش که از سوی کوتس ارائه شد آمده است که «ایران به صورت رسمی اعلام کرده در پی حفظ برجام است، زیرا حفظ این توافق را راهی برای برچیدن تحریم‌ها در عین نگه داشتن توانمندی‌های هسته‌ای خود می‌داند. اجرای برجام همچنین باعث افزایش شفافیت در فعالیت‌های اتمی ایران شده است.» این گزارش در ادامه‌ مدعی است: «ایران همچنان به‌دنبال رسیدن به اهداف خود در انرژی و فناوری هسته‌ای و رسیدن به درجه‌ای از توانمندی است تا در صورت انتخاب، بتواند موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح اتمی داشته باشد. با این حال هنوز نمی‌دانیم ایران در نهایت تصمیم به ساخت سلاح اتمی می‌گیرد یا نه.»

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، او گفته است که با توافق هسته‌ای، ایران زمان طولانی‌تری نیاز دارد تا به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی درباره مساله سوریه نیز گفت: «به باور ما ایران و روسیه که متحدان دولت اسد هستند، تلاش خواهند کرد این دولت همچنان در قدرت بماند و دولت اسد نیز فرصت به دست آمده در صحنه نبرد را غنیمت می‌شمارد.» این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران همچنان تامین مالی، تسلیحاتی، مستشاری و لجستیکی را به (نیروهای مقاومت) در لبنان به عهده دارد و این تامین از مرزهای سوریه صورت می‌گیرد. بنا بر این گزارش، روز پنج‌شنبه جلسه سالانه «کمیته اطلاعاتی سنا» با حضور مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی ایالات‌متحده آمریکا درباره تهدیدهای جهانی برگزار شد.