دنیای اقتصاد: نمایندگان در جلسه علنی دیروز دولت را مجاز به تدوین سیاست‌های انگیزشی جهت استفاده از کارت هوشمند سوخت از سوی مصرف‌کنندگان کردند. به گزارش خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح یک فوریتی اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، با ماده یک و ۲ این طرح موافقت کردند. براساس ماده یک این طرح دولت مکلف است در جهت توسعه حمل‌و‌نقل درون‌شهری و برون‌شهری کشور و مدیریت بر مصرف سوخت نسبت به بهینه‌سازی عرضه خدمات حمل‌و‌نقل، از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل‌و‌نقل و صنعت کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت اقدام کند. همچنین نمایندگان یک تبصره به ماده دو این قانون افزودند که براساس آن دولت مجاز است به‌منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.

طرح دوباره تحقیق و تفحص از شهرداری

در خبری دیگر از مجلس، ۸ نماینده مجلس ازجمله مصطفی کواکبیان، محمدرضا بادامچی، احمد مازنی، علیرضا محجوب، علیرضا ‌هاشم‌زایی و غلامرضا حیدری، محمد وحدتی و محمد فیضی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری درخصوص نحوه ساخت‌و‌ساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به‌ویژه بوستان مادر را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

مخالفت مجلس با تقاضای تفحص از طرح تحول سلامت

در خبری دیگر، نمایندگان مجلس دیروز با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول نظام سلامت، عملکرد سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و نحوه اجرای طرح نظام سلامت مخالفت کردند.