دنیای اقتصاد: ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری طی دو روزگذشته به برنامه‌های انتخاباتی یکدیگر واکنش نشان دادند. در همین راستا روز گذشته اسحاق جهانگیری با ارسال پست‌هایی در توییتر نوشت: وعده‌های تو خالی موجب ناامید شدن مردم می‌شود. این وعده‌ها به‌گونه‌ای شد که رئیس مجلس هم گفت این وعده‌ها عملی نمی‌شود. به گزارش «ایسنا» او همچنین در توییتی دیگر نوشت:

برخوردهای امنیتی، محدود‌کننده و ضربتی، ایرانیان را پژمرده می‌کند. من به‌عنوان یک ایرانی مسلمان و انقلابی به فرهنگمان افتخار می‌کنم. جهانگیری همچنین نوشت:جایگاه ریاست‌جمهوری محل کارآموزی نیست، اقتصاد این مملکت و مردم این کشور، تحمل و حوصله تنش، دعوا و کارآموزی سیاستمداران تازه کار را ندارند.

جهانگیری همچنین دیروز در مراسم خدمت‌رسانی آب و برق به روستا گفت: فردی که یک روز سابقه کار اجرایی ندارد ادعا می‌کند که فلان کار را انجام می‌دهد؛ با چه سابقه‌ای چنین حرفی می‌زنی؟ آیا در جایی که بودی کارهایی که باید را انجام دادی؟ به گزارش «ایرنا» وی گفت: در دولت یازدهم و در سال ۹۵، در زمینه آب‌رسانی به روستاها به اندازه هشت سال دولت‌های نهم و دهم کار انجام داده‌ایم. به گزارش «ایلنا» جهانگیری دربخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نباید به حرف‌ها و شعارها توجه کرد؛ زیرا یک کودک دبستانی هم می‌تواند مدعی انجام بسیاری از کارها شود. سابقه و عملکرد مدیران است که بیانگر توانایی آنها برای عمل کردن به وعده‌هایشان است.

همایش حامیان روحانی

درخبری دیگر از ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی در ادامه سفرهای انتخاباتی خود، روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به استان اصفهان سفر می‌کند. او همچنین قرار است امروز با نمایندگان مجلس دیدار کند. همچنین حسن روحانی دیروز در ورزشگاه شهید شیرودی در جمع حامیان خود سخنرانی کرد. برخی از نمایندگان زن مجلس از جمله پروانه سلحشوری، فاطمه حسینی، طیبه سیاوشی، فاطمه ذوالقدرو زهرا ساعی نیز دراین مراسم در حمایت از روحانی حضور داشتند.حسن روحانی دیروز در جمع زنان حامی خود در انتخابات، در سالن شهید شیرودی تهران با تاکید بر اینکه مردم ما امروز تحت‌تاثیر شعارهای فریبنده قرار نمی‌گیرند، از همه مردم خواست تابلو کارنامه‌ها را یک بار دیگر مرور کنند. روحانی با بیان اینکه کارنامه چهارساله ما روشن است، تاکید کرد: آنها که ۱۲ سال در یک منصب بودند برای مردم بگویند چه کردند؟ روحانی با تاکید بر اینکه مردم از مسیری که در آن قرار گرفته‌اند برنمی‌گردند، گفت: ما آزادی سیاسی، اجتماعی، آزادی بیان و آزادی انتخاب تفریح برای ساعت فراغت می‌خواهیم. ما به‌دنبال فضای امن هستیم و فضای امنیتی نمی‌خواهیم. ما جامعه چنددرصدی و بیست درصدی نمی‌خواهیم. ما ایران صددرصدی می‌خواهیم. روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نهادهای استثنا شده از مالیات نمی‌خواهیم، گفت: مردم مالیات بدهند خوب است؛ اما شما ندهید؟ روحانی تاکید کرد: من افتخار می‌کنم به فرزند آن خانواده‌ای که پدرش را در معدن از دست داده بود؛ اما شجاعانه با من حرف زد. من افتخار می‌کنم به خانواده‌ای که فرزند مهندسش را از دست داده بود، اما از آینده ایران برای من حرف می‌زد. او با بیان اینکه، شما دم از اشتغال می‌زنید اما ۸۶۰ هزار خانم شاغل را بیکار کردید، گفت: آیا شما اشتغال اهل سنت و اقوام مختلف ایران را قبول دارید؟ روحانی افزود: همان حرف‌هایی که در جمع خصوصی می‌زنید! شما مگر نگفتید که باید فضای کار برای زنان بسته شود؟

قالیباف:کناره‌گیری نمی‌کنم

محمدباقر قالیباف نیز روز گذشته با جمعی از مردم کردستان در مجتمع فرهنگی تربیتی الرحمان تهران دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری فارس او گفت: نخستین اقدام من در دولت سر و سامان دادن به بیکاری خواهد بود و این کار را از مناطق محروم و مرزی شروع می‌کنم. بیکاری، کرد و ترک و بلوچ و عرب و فارس نمی‌شناسد و همه با آن روبه‌رو هستند. قالیباف در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نیز گفت: من نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نشدم که کناره‌گیری کنم و با قدرت آمده‌ام که بر دولت ۴ درصدی مهر پایان بزنم. او به نماد انتخاباتی خود اشاره و اظهار کرد: ساعت‌های خود را تنظیم کنید ما بر سر قرارمان خواهیم ماند.

ادعای رئیس ستاد قالیباف

در همین راستا روز گذشته محمد دهقان، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف کناره‌گیری وی از انتخابات ریاست‌جمهوری را دروغ شاخدار خواند. به گزارش خبرآنلاین وی مدعی شد: روحانی همه دولت را تعطیل کرده و همه آنها از وزرا تا رئیس بانک مرکزی هم و غمشان را تخریب رقبای روحانی قرار داده‌اند. در روستاها و شهرستان‌ها مردم را تهدید می‌کنند تا به رقبای روحانی رای ندهند. آقای روحانی ژست اپوزیسیون به هر کسی بیاید، به شما یک نفر نمی‌آید.

میرسلیم ویارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمصطفی آقا میرسلیم نیز روز گذشته در دانشگاه اصفهان گفت: آقایان دولت می‌روند در مقابل سند۲۰۳۰ یونسکو سر تعظیم فرود می‌آورند چرا قبل از تذکر رهبری کسی درباره سند ۲۰۳۰ حرفی نزد؛ در حالی که ما در آموزش و پرورش حرف برای گفتن داریم و چند سند موجود است. وی گفت‌: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روی زمین مانده است و دولت گزارش بدهد چقدر از سهم دو سومی اقتصاد مقاومتی را عمل کرده است. به گزارش «ایسنا» او ادامه داد :کسی از زبان من نشنیده است که یارانه را سه برابر می‎کنم. قانونی داریم به‌عنوان هدفمندی یارانه‎ها که فقط یک بند آن را گرفته‌اند؛ چراکه همان یک بند رای‎آور است.

سفر رئیسی به زاهدان

سیدابراهیم رئیسی هم دیروز به زاهدان رفت. همزمان علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امواج خودجوش مردمی در فرصت باقیمانده سونامی جدیدی را شکل خواهند داد که کار را تمام خواهد کرد. دراین اطلاعیه آمده است: از همه نیروها می‌خواهیم به نیت امام رضا(ع) روزی تنها ۸ نفر از لایه ارتباطی دوستان خود را با تماس به خیل سفیران کرامت اضافه کنند.