ایرنا: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سخنان ابراهیم رئیسی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، آمار مطرح‌شده از سوی وی درباره مسائلی همچون مسکن مهر را کذب خواند و گفت: آقای رئیسی شما باید پاسخگوی عدم رسیدگی در اتلاف منابع مالی دولت قبل در مسکن مهر و دیگر مفاسد باشید. عباس آخوندی افزود: آقای رئیسی، شما به‌عنوان متحد سیاسی دولت پیشین باید پاسخگوی ظلمی که به خریداران مسکن مهر در آن دولت رفت، باشید.

آقای رئیسی من به‌دلیل روحانی‌زاده بودن تصمیم داشتم که به احترام لباس شما هیچ تعرضی به شما نداشته باشم. لیکن هم در برنامه‌های تبلیغی ستادتان و هم در برنامه گفت‌وگوی ویژه مطالب ناصحیحی گفتید که مایه تاسف است. شما گفتید پیشرفت پروژه مسکن مهر در این دوره سالی ۶ درصد بوده است. به شما عرض کنم ۵۵ درصد تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در این دوره صورت گرفته است. کل تعداد واحدهای باقیمانده نیز که باید تکمیل شوند فقط ۹۰ هزار با پیشرفت ۷۴درصد است؛ بنابراین نیازی به زحمت شما نیست. آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناقصه برای واگذاری مسکن مهر در دولت سابق گفت: مگر احداث واحدهای مسکن مهر چه پیچیدگی داشت که به خارجی‌ها واگذار شد؛ آن هم در همان سالی که رهبری حمایت از کار و سرمایه ملی را در دستور کار کشور قرار دادند و از پیمانکاران داخلی دریغ شد؟ واقعا شما مردم را تا این حد ناآگاه می‎دانید که با پوشیدن پوستین وارونه می‌توانید آنها را گمراه کنید؟ نه آقای رئیسی! شما متحد استراتژیک رئیس‌جمهوری پیشین بوده و هستید و هنوز عوامل موثر دولت وی، ستاد انتخاباتی شما را تشکیل می‌دهند.

پاسخ رئیس سازمان امور مالیاتی به رئیسی

در واکنشی دیگر روز گذشته سید کامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی ضمن تشریح دستاوردهای سازمان امور مالیاتی در چهار سال گذشته تصریح کرده است: مقام معظم رهبری در‌خصوص معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و موسسات وابسته اشاره به این مهم می‌کند که معافیت آستان شامل مالیات‌های تکلیفی و مالیات ارزش افزوده نمی‌شود. به گزارش «ایسنا» او در ادامه این نامه نوشته است: از‌آنجا‌که جنابعالی دارای سوابق و مسوولیت‌های قضایی بوده و باید در بیان مواضع و دیدگاه‌های خود انصاف و عدالت را در نظر آورید و با توجه به اینکه به‌نظر می‌رسد اطلاعات نادرست و غیرصحیح به جنابعالی ارائه می‌شود خواهشمند است به‌گونه‌ای عمل کنید که تلاش‌های همکاران خدوم این سازمان دستاوردهای کم‌سابقه نظام مالیاتی و رویکرد جدید این دستگاه که بر مؤدی‌مداری و رعایت همه‌جانبه حقوق مؤدی استوار است، مورد توجه قرار گیرد. در بخش دیگری از این نامه آمده است: حضرتعالی در ارائه موضوعات مرتبط با نظام مالیاتی در خلال برنامه‌های خود بیش از پیش نسبت به صحت و سقم مطالب اطمینان حاصل کنید. به‌عنوان مثال[این که گفته‌اید] با جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور می‌توان درآمدهای مالیاتی را ۱۰۰ برابر افزایش داد که در بخشی از سخنان جنابعالی در سالن شهدای هفتم تیر تهران مطرح شد، یک تناقض آشکار اقتصادی است؛ چنانچه بخواهیم میزان فرار مالیاتی مورد اشاره از طرف جنابعالی را حذف کنیم، باید طی یک سال نه به میزان کل تولید ناخالص داخلی، بلکه معادل هفت برابر آن مالیات وصول کنیم؛ موضوعی که با هیچ معادله اقتصادی و مالی قابل تفسیر نیست.