پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «امانوئل ماکرون»، انتخاب وی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه صمیمانه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط تهران - پاریس بیش از پیش در جهت منافع متقابل توسعه و تعمیق یابد.

روحانی در این پیام تبریک خطاب به ماکرون تاکید کرد: «بدون تردید در سایه تعامل و همکاری‌های متقابل که خوشبختانه روند مثبتی را طی می‌کند، روابط فیمابین شاهد تحرک و رونق مطلوب‌تری در همه زمینه‌های دارای منافع مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود. بنابراین تمایل دارم آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل‌نظر مستمر درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده و ابراز امیدواری نمایم تا با حسن توجه جناب‌عالی، موانع توسعه و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور مرتفع شود.» در نهایت رئیس‌جمهوری برای مردم فرانسه و رئیس‌جمهوری جدید آن کشور آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

تبریک سخنگوی وزارت خارجه

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه، این رویداد را به دولت و ملت آن کشور تبریک گفت. به گزارش «ایرنا» به نقل از کانال تلگرامی مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ابراز امیدواری کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در دوره جدید پس از برگزاری این انتخابات، براساس بسترسازی‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر و متناسب با ظرفیت‌های موجود بین دو کشور، در راستای منافع و مصالح دو ملت ایران و فرانسه، گسترش پیدا کند. در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که دور دوم آن روز یکشنبه برگزار شد، امانوئل ماکرون با کسب ۱/ ۶۵ درصد آرا به‌عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه برگزیده شد.