ایرنا: سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران با اشاره به اظهارات برخی نامزدها درباره آزادی مطبوعات گفت: دیدید که در ماجرای املاک نجومی زمانی که یک سایت خبر آن را منتشر کرد، آن‌هم از مجاری رسمی چگونه برخورد کرده و وی را دستگیر کردند. نحوه برخورد شهرداری با املاک نجومی و برخورد دولت با حقوق‌های نجومی را بنگرید و ببینید سرانجام آنها چه شد؛ در موضوع حقوق‌های نجومی، رئیس دولت به صحنه آمد و خواستار رسیدگی و برخورد شد ولی در موضوع املاک نجومی به چه سرانجامی رسید و کدام ملک پس گرفته شد؟ بنابراین نتیجه اقدامات، شاخص مهمی در راستی‌آزمایی ادعاهای افراد است. محمدعلی وکیلی افزود: در نمایشگاه شهر آفتاب هزینه فراوانی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است و با توجه به حجم تبلیغاتی که صورت گرفته، با یک بارندگی بر سر اصحاب فرهنگ فروریخت و باران غرفه‌ها را در برگرفت که نشان می‌دهد ادعاها کف روی آب است.

وکیلی در پاسخ به اینکه چه برخوردی درباره موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات و پلمب برخی از ستادهای انتخاباتی روحانی در مشهد خواهید داشت، گفت: آنچه مهم است مشارکت حداکثری مردم است که مهم‌تر از نتیجه انتخابات خواهد بود. او افزود: فضای عمومی انتخابات باید برابر باشد و مردم احساس امنیت کنند، بنابراین احضار برخی فعالان مجازی یا بستن ستادهای انتخاباتی خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری است ومخالف اصل عدالت است. سخنگوی ستاد روحانی درباره هجمه‌ها وادعاهای نادرست نامزدها و تخریب دولت، گفت: امروز شاهد دو رویکرد هستیم و رقیب به همه ابزارها و دروغ، تقلب در کلمات و انکار ناکارآمدی نظام دست انداخته است. وکیلی افزود: مردم با مشاهده این دوشیوه راستگویان را از ناراستگویان تشخیص خواهند داد و ان‌شاءالله لطمه‌ای به مشارکت نخواهد زد.

او با بیان اینکه بنای دولت حفظ حرمت اخلاق عمومی است زیرا در هشت سال دولت قبل در این زمینه کم لطمه ندیدیم، گفت: آگاهی مردم افزایش یافته است و تفاوت ما در این است که دولت روحانی در گفتمان دچار هاله قدسی نیست، و روحیه نقدپذیری دارد. به گفته وکیلی، دولت دوم آقای روحانی متحول‌تر از دولت اول خواهد بود و ۳۰ درصد از مناصب دولتی برعهده جوانان وزنان خواهد بود و تمام تلاش دولت روی گره‌گشایی و رفع بیکاری و حل مشکلات معیشتی مردم خواهد بود.