دنیای اقتصاد: حزب انجمن اصلاحات با قرائت پیام رئیس دولت اصلاحات، روز پنج‌شنبه با حضور شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا عارف، موسوی لاری، الهه کولایی و... فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. به گزارش «ایسنا» محمدرضا عارف، رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در سخنانی در اولین کنگره حزب اصلاحات با تاکید بر اینکه در مورد شوراها باید تصمیم‌گیری با وسواس و دقت و در چارچوب ضوابط انجام شود، گفت: به‌عنوان یک برادر کوچک از تمام اصلاح‌طلبان درخواست دارم که نسبت به این مساله دقت داشته باشند و اگر اتفاق سال ۹۲ گفتمان اصلاحات بود در ۹۶ هم آن را دنبال کنیم. اگر در لیست قرار گرفتند که جای خود و اگر قرار نگرفتند وا اسلاما وجود نداشته باشد و کمک‌های خود را دریغ نکنند. وی در ادامه گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که وجود داشت در شورای سیاست‌گذاری مصوب کردیم تا در مراکز استان‌ها لیست دادن اجباری باشد، اما اگر دادن لیست انسجام ما را به هم می‌زند لیست ندهیم و بگذاریم گروه‌ها تصمیم بگیرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه بیان کرد: نباید حتی یک تک رای را در اردیبهشت از دست بدهیم و باید کمک کنیم این لیست حتی‌الامکان خوب بوده و از آن دفاع کنیم، ما نباید مقایسه کنیم. در مجلس هم مجبور شدیم دو، سه نفر را جابه‌جا کنیم و هنوز داریم هزینه آن را می‌دهیم. در لیست شوراها هم بیشتر از ۲۱ نفر اجازه نداریم، کاش تبصره قانونی وجود داشت که به ما اصلاح‌طلبان اجازه می‌داد ۲۱۰ نفره لیست را ببندیم. وی در ادامه با بیان اینکه در شورای تهران ۲۱ نفر فقط ظرفیت داریم، گفت: تا زمانی که کنگره جدی تشکیل نشود نمی‌توانیم وارد سهم‌خواهی شویم، باید مسیر گفتمانی باشد و هر مسوولیتی که به عهده می‌گیریم سنگین‌تر و با انسجام بخشی بیشتری انجام دهیم.

همچنین به گزارش «ایرنا» رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توصیه کرد: سعه‌صدر داشته باشند و در چارچوب گفتمان اصلاحات همان حرکتی را که در انتخابات ۹۲ صورت گرفت، ادامه دهند. وی تاکید کرد: تا سال ۹۲ رقیب نمی‌‌گذاشت ما به انسجام برسیم، اما الان از درون می‌‌خواهند انسجام ما را از بین ببرند. خواهش می‌‌کنم اگر نام کسی در لیست نیامد، همکاری کنند روند ادامه پیدا کند. کمک کنید این لیست بر اساس ضوابط تهیه شود. من حساسیت روی جریان اصلاحات دارم و روی هیچ فرد خاصی حساس نبوده‌‌ام.

لیست شوراها اوایل هفته آینده اعلام می‌شود

همچنین به گزارش «ایسنا» عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از اعلام و انتشار لیست نهایی شوراها در اوایل هفته آینده خبر داد. عبدالواحد موسوی لاری در حاشیه آغاز به کار اولین کنگره حزبی انجمن اصلاحات در جمع خبرنگاران درباره اعلام نهایی لیست شوراها و اینکه آیا این لیست ۱۰۰ نفره است یا ۲۱ نفره گفت: فقط ۲۱ نفر می‌خواهیم برای شوراها. اما ان‌شاءالله اوایل هفته آینده همه لیست اعلام می‌شود. در خبری دیگر از انتخابات شوراها، فرهاد تجری، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور درخصوص جزئیات شکایات مطرح شده در هیات‌های عالی استان به روابط ‌عمومی هیات مرکزی نظارت گفت: در مجموع تا به امروز ۵ هزار و ۳۸۹ شکایت نسبت به رد صلاحیت‌ها در کل کشور ثبت شده است که استان آذربایجان شرقی با ۶۳۰ مورد بیشترین و استان سمنان با ۹ مورد کمترین آمار شکایات ثبت شده را دارند. تجری افزود: بیشترین تایید صلاحیت بعد از بررسی مجدد، در استان البرز اتفاق افتاد که ۱۱۰ مورد بود. در مجموع ۲۵۸ شکایت در این استان ثبت شد که از این تعداد، ۱۹۴ پرونده مجددا بررسی شدند و ۸۴ مورد ردصلاحیت شدند. به گفته او بیشترین ردصلاحیت در استان خوزستان ثبت شده است.