دنیای اقتصاد: نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از شناسایی برخی از عوامل حادثه تروریستی میرجاوه خبر داد. ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه قرار بود با حضور هیات پارلمانی پاکستان روز گذشته حادثه تروریستی میرجاوه در مجلس بررسی شود، اظهار کرد: به‌دلیل عدم حضور هیات پاکستانی این جلسه به زمان دیگری موکول شد.

او تاکید کرد: برای شناسایی و دستگیری عوامل حادثه تروریستی میرجاوه چند روز دیگر زمان لازم است تا کارهای اطلاعاتی و امنیتی کامل انجام و در نهایت عوامل این حادثه دستگیر شوند. روز چهارشنبه (۶اردیبهشت) ساعت ۱۹ در درگیری اشرار مسلح با مرزبانان نیروی انتظامی در میرجاوه، ۹ مرزبان شهید، یک نفر مفقود و دو نفر مجروح شدند. از سوی دیگر سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از بررسی حادثه تروریستی میرجاوه و به شهادت رسیدن ۹ مرزبان ایرانی در کمیسیون متبوعش خبر داد. نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: پس از بررسی حادثه تروریستی میرجاوه و موضوع به شهادت رسیدن ۹ تن از مرزبانان گزارشی در این زمینه تدوین و در صحن کمیسیون قرائت می‌شود و در صورت لزوم این گزارش در صحن علنی مجلس نیز قرائت می‌شود.

در همین حال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حادثه تروریستی میرجاوه افزود: ازگذشته جریانات تروریستی درپاکستان فعالیت داشته‌اند و این موضوع به مسوولان پاکستانی چند بار گفته شده و اخیرا که رئیس مجلس پاکستان به ایران آمدند به وی در این رابطه توصیه شد. از سوی دیگر، «داود باشتنی» یکی از بازماندگان این حادثه تروریستی درخصوص نحوه شهادت همرزمان خود به سایت انتخاب گفته است: «زمانی که مورد حمله قرار گرفتیم تنها توانستم پشت درخت‌ها مخفی شوم. دیدم که به بچه‌ها تیر خلاصی می‌زدند و یکی از سربازان را هم که حالت بهتری داشت با خودشان بردند.»