دنیای اقتصاد:حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه به منظور افتتاح چند طرح و پروژه استانی به شیراز سفر کرد. رئیس‌جمهور در این سفر با حضور در نمایشگاه شرکت صنایع الکترونیک شیراز، از بخش‌های مختلف و جدیدترین دستاوردهای بخش دفاعی و فرودگاهی کشور که با همت متخصصان داخلی ساخته شده و آماده بهره‌برداری است، بازدید کرد. در این بازدید از ۱۲ پروژه و محصول مهم دفاعی کشور در حوزه‌های راداری، پدافندی و فرودگاهی با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. او در ادامه برنامه‌های این سفر، بیمارستان ٦٠٠ تختخوابی خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضای بوعلی سینا در شیراز را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی گفت: امروز فضای جدیدی در زندگی مردم ایجاد شده و مردم در عرصه فرهنگی، فضای پاک‌تری را احساس می‌کنند. رئیس‌جمهور ادامه داد: افزایش تولید فیلم و استقبال مردم از سینماها و تئاتر، فعال شدن مساجد در بخش‌های قرآنی و فرهنگی، همین پیام را دارد که ما امروز شاهد یک فضای پرنشاط‌تر و آرام‌تر برای مردم فرهنگ‌دوست ایران هستیم.

رئیس‌جمهوری همچنین در مراسم افتتاح بیمارستان ٦٠٠ تختخوابی بوعلی سینای شیراز با اشاره به آرامش در بازار ارز و کالا گفت: وقتی به مردم قول دادیم که تورم تک‌رقمی شود و به این هدف می‌رسیم به این دلیل است که مردم اعتماد کردند در غیر این صورت، هیچ چیز درست نمی‌شد. رئیس‌جمهور خطاب به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان بوعلی گفت: آیا اکنون شاهد نیستید که همه وسایل و امکانات پزشکی و دارویی به موقع به دست شما می‌رسد؟ برخی در کشور می‌گویند برجام برای کشور چه کرده است. برجام ما را آزاد کرد، تا از هر کس که می‌خواهیم خریداری کنیم. آثار برجام شکستن حصر ایران است.

روحانی با بیان اینکه ساماندهی اقتصاد و اتحاد دولت و ملت بود که ما را در برجام پیروز کرد، اظهار کرد: لبخندها در مذاکرات تعارف بود و واقعیت قدرت جمهوری اسلامی ایران بود که قبل از برجام توانستیم، تورم را از ۴۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش دهیم و تاثیر آن را نیز در مذاکرات هسته‌ای شاهد بودیم. روحانی ادامه داد: من در یک جا عصبانی می‌شوم و آن جایی است که فرد، دستگاه یا رسانه‌ای می‌خواهد به امید ملت ما برای آینده لطمه بزند. بگذارید مردم به آینده و کشور، امیدوار باشند. چرا دروغ می‌گوییم و واقعیت‌ها را به گوش مردم نمی‌رسانیم و دروغ گفتن امری حرام است. رئیس‌جمهوری همچنین روز پنج‌شنبه در جریان سفر به استان فارس، حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی‌الکاظم(ع) را زیارت کرد.

فراخوان مردم برای شرکت در انتخابات

رئیس‌جمهوری همچنین عصر پنج‌شنبه در نشست با جوانان و نخبگان استان فارس در شیراز گفت: روزهای سرنوشت‌ساز در راه است و نباید فراموش کنیم که رسیدن به پیشرفت با عبور از سختی‌ها و مشکلات است. رئیس‌جمهور، انتخابات را زمینه‌ساز افتخار ایران، شادی دوستان و یاس دشمنان دانست و با تاکید بر اینکه مردم را باید به صحنه سرنوشت فراخواند، اظهار کرد: حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری توصیه رهبر معظم انقلاب است. این برای سرنوشت و کشور ما بسیار مهم است و هرکس در حد توان خود باید تلاش کند تا همه مردم پای صندوق‌های آرا حاضر شوند و باید برنامه همه کاندیداها را بررسی و مقایسه کنیم و در نهایت تشخیص دهیم. روحانی با تاکید بر اینکه انتخابات یک امر فردی یا حتی تنها ملی نیست، گفت: انتخابات باعث فخر و افتخار ما در جهان و تاریخ است و تجربه ۹۲ و ۹۴ نشان داد که سرنوشت ما در دست خودمان است. شاید راه امروز از سال ۹۲ کمی هموارتر باشد، چرا که در آن سال، برخی به من می‌گفتند و نامه می‌نوشتند و شک داشتند، چرا وقتی تو زیر و بم نظام را می‌دانی، اما با این حال در انتخابات شرکت‌ کردی و بتوانی رای بیاوری.

انتقاد از تخریب‌ها

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ۴ سال گذشته برخی از دوستان به من می‌گفتند، چرا پاسخ این همه تخریب علیه دولت تدبیر و امید را نمی‌دهید، اظهار کرد: ما در میان همه دوستانمان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را یکی از صبورترین افراد در برابر مخالفان می‌دانیم. ایشان صبر، تحمل و گذشت بسیار داشت. رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که هر فردی، هر چه خواست گفت و هرکس به رئیس‌جمهور ناروایی می‌داشت و تخریب می‌کرد، تا حدی تشویق هم می‌شد. روحانی ادامه داد: این خود، نعمت بزرگی برای ما بود و به نظرم تاریخ دنیا قضاوت می‌کند. رئیس‌‌جمهور با اشاره به اظهارات برخی از مقامات کشورهای خارجی در ملاقات‌های خصوصی با ایشان، اظهار کرد: آنها می‌گفتند که تو چگونه با وجود اینکه روزنامه‌ها و صداوسیما که رسانه‌ای ملی است علیه شما سخن می‌گوید، کشور را اداره می‌کنید؟

روحانی با اشاره به اینکه ما در تعامل سازنده با دنیا، توانستیم کار بزرگی را به انجام برسانیم که مذاکره با قدرت‌های جهانی،رفع سایه شوم جنگ از سر مردم و نجات مردم از تحریم‌ها، تنها بخشی از این تعامل بوده است، گفت: ما باید با دنیا کار کرده و بازارهای هدف خود را در دنیا به دست آوریم. روحانی تاکید کرد: بحث‌ها و ایام انتخابات باعث می‌شود تا این موضوعات برای مردم روشن شود و آنهایی که شعار می‌دهند بدون اینکه محاسبه پس دهند، باید بیایند و جوابگو باشند. ما می‌خواهیم از حقوق ملت‌مان دفاع کنیم. رئیس‌جمهور ادامه داد: باید پاسخ دهند که چرا دو میلیارد دلار پول را در سال ۸۷ که همه می‌توانستند بردارند در دهان اژدها کردند و زمانی که معلوم بود، نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و مشخص بود این پول به خطر می‌افتد این کار را کردند؟ البته ما پیگیری این موضوع را از قوه قضائیه خواسته‌ایم و امیدواریم که این کار انجام شود.

روحانی ادامه داد: ما در دادگاه بین‌المللی، لایحه‌ای را برای شکایت تنظیم کرده و ان‌شاءالله بتوانیم این حق را از آمریکا پس بگیریم، اما جالب است پول‌ها را در اختیار آمریکایی‌ها گذاشتند و خود را انقلابی می‌نامند؛ ما را که از آمریکا شکایت کرده‌ایم تا حقوق ملت را پس بگیریم، به لبخند به دشمن متهم می‌کنند!

رئیس‌جمهور اظهار کرد: انقلابی کسی است که از حقوق، حیثیت و عزت مردم دفاع می‌کند و دیگری را آزرده خاطر نمی‌سازد. مسلمان کسی است که همه از دست و زبانش در امان باشند. رئیس‌‌جمهور ادامه داد: در این دولت هیچ زمانی نبوده که ما حقوق کارمند را کمتر از تورم بالا برده باشیم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا در یک حرکت بزرگ در اردیبهشت بار دیگر به صحنه بیاییم، «دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید.»