دنیای اقتصاد: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته دریک نشست خبری درخصوص صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری در آخرین نشست خبری‌اش، مبنی‌بر اینکه امیدواریم قوه‌قضائیه دنبال مچ‌گیری نباشد یا اینکه گفته قوه‌قضائیه گاهی تشخیص مستحب می‌داند یکی دو روز برخی را بازداشت کند و معمولا این اتفاق آخر پنج‌شنبه و جمعه می‌افتد، گفت: ما هم معتقدیم مچ‌گیری نباید باشد. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: اما اگر کسی دستش در جیب بیت المال است و ٥٠ میلیارد از این ور و آن ور می‌گیرد و نمی‌تواند اثبات کند برای چه گرفته نباید مچشان را گرفت؟ اژه‌ای گفت: مچ کسانی که به بیت‌المال دست درازی می‌کنند نه‌تنها باید گرفت، بلکه اگر شرایطش باشد باید قطع کرد. معاون اول قوه‌قضائیه تصریح کرد: کسی هم که بازداشت می‌شود اگر قرار وثیقه برایش صادر شود و روز چهارشنبه باشد باید تا شنبه منتظر بماند. وی گفت: انتظار از برخی مسوولان نیست که این‌گونه صحبت کنند.

بازداشت ٨ ادمین تلگرامی

محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده ادمین‌های تلگرامی، با بیان اینکه برای افرادی که دستگیر شده‌اند هنوز حکمی صادر نشده است، ادامه داد: اتهامات متهمان، امنیتی و برخی هم انتشار مطالب مستهجن و خلاف عفت عمومی است. معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه شش نفر در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند، گفت: از دو نفر دیگر، یک نفر با قرار آزاد و یکی دیگر قرار او تمدید شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، اژه‌ای اعلام کرد: مرجع صالح برای رسیدگی به اتهامات و اعلام مجرم بودن یا نبودن افراد قوه قضائیه است و در این خصوص نیز وزارت اطلاعات نمی‌تواند اظهارنظر کند.

پرونده بقایی و احمدی‌نژاد

او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده حمید بقایی، معاون دولت دهم و محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم گفت: پرونده بقایی مفتوح و در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: هنوز بی‌گناهی یا گناه کار بودن بقایی ثابت نشده است. او همچنین افزود: کسی هم از ایشان معذرت‌خواهی نکرده است. اژه‌ای درباره پرونده احمدی‌نژاد هم گفت: با توجه به اینکه پرونده با سمت فرد به دادگاه رفته است، هنوز منجر به صدور حکم نشده و این پرونده در دادگاه مفتوح است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اژه‌ای درباره برخی خبرها مبنی‌بر شکایت احمدی‌نژاد از دادستانی و بالعکس درباره سخنرانی‌اش در خوزستان و احتمال برداشت توهین به مقامات گفت: موضوع را پیگیر شدم و گفتند شکایتی علیه احمدی‌نژاد و شکایتی از سوی وی علیه دادستانی ثبت نشده است.

٨ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان معوقه یک بانک در اختیار ٣١ نفر

معاون اول قوه‌قضائیه با تاکید بر مبارزه با فساد اظهار کرد: بازپرس و ضابط باید مواظب دور زدن قانون از سوی برخی صاحبان ثروت و قدرت باشند؛ ۸ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان از معوقات بانک سرمایه ( با سود و تاخیر) فقط متعلق به ٣١ نفر است و این ٣١ نفر این مبلغ را پس نمی‌دهند.

بررسی فهرست 53 نفره دو تابعیتی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: وزارت اطلاعات در حال بررسی فهرست ۵۳ نفره دادستانی کل کشور درخصوص دو تابعیتی‌هاست. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا به‌کارگیری افراد دارای گرین کارت هم مشابه دو تابعیتی‌ها اشکال قانونی دارد، افزود: مسوولان وزارت اطلاعات این‌گونه به ما اعلام کرده‌اند که در سنوات اخیر با تعداد زیادی از دوتابعیتی‌ها برخورد کرده‌اند که جای تشکر دارد.