خبرآنلاین نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی متنی را که مهدی فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی درباره دیدگاه پدرش در مورد احمدی‌نژاد نوشته منتشر کرده است. دربخشی از این مطلب با اشاره به دستور ورود بانوان به ورزشگاه‌ها از سوی احمدی‌نژاد و استفتا از علما در این مورد گفت: پس از آن مراجع از پذیرش این شخص و وزرایش خودداری کردند. همچنین وی افزود: من در ذهنم می‌آید که افراد زیادی وساطت کردند و آمدند تا مرحوم آیت‌الله فاضل آقای احمدی‌نژاد یا وزرایش را بپذیرد؛ اما اینها نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند این شخص در مقابل یک فتوای دینی مخالفت کرده است. فتوایی که مراجع دادند مساله شخصی نبوده و برای حفظ اسلام، انقلاب و بانوان بوده است. بنابراین او را نمی‌پذیرفتند. حتی من به‌خاطر می‌آورم که مرحوم آقای فاکر و جناب آقای آشتیانی به دفتر آمدند و گفتند که احمدی‌نژاد حاضر هست اگر شده تنها، حتی شبانه - به تعبیر آقای آشتیانی - بیاید و آیت‌الله فاضل را ببیند و برگردد، اما ایشان نپذیرفتند.

تا اینکه آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی یک وقتی را گرفتند و آمدند خدمت مرحوم آقا. آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه به‌صورت مفصل از آقای احمدی‌نژاد تعریف کرد و گفت ایشان یک شخص ولایی، متدین و پرکار است. مرحوم آیت‌الله فاضل در پاسخ فرمودند: جناب آقای جنتی من از شما تعجب می‌کنم! شما چطور می‌گویید این شخص متدین است، درحالی‌که در مقابل فتوای پنج نفر از مراجع ایستاده است! شخص متدین لااقل در این‌گونه موارد احتیاط می‌کند و با تامل و احتیاط حرکت می‌کند. سپس در ادامه خطاب به آقای جنتی فرمودند آقای جنتی ما با این شخص مساله شخصی نداریم. من در تمام مدتی که روسای جمهور سابق هم بودند یعنی جناب آقای‌هاشمی و جناب آقای خاتمی هیچ‌گاه ما مساله شخصی نداشتیم و خواسته‌ای از آنها من نداشتم و الان هم فکر نکنید من از این آدم خواسته شخصی داشتم و او عمل نکرده و مخالفت ما مساله‌ای شخصی است... ابدا.... اما آنچه من به آن رسیدم این است که این آدم با این طرز فکری که دارد با اشخاص مراجع مخالف نیست، بلکه این فرد با اساس روحانیت، اساس مرجعیت و اساس ولایت فقیه مخالف است. سپس به آقای جنتی فرمودند که من نیستم و شما هستید، امروز ایشان جلوی مراجع ایستاد و من می‌بینم روزی را که جلوی رهبری هم خواهد ایستاد.

احمدی‌نژاد: اوباما تا روز آخر دولتم نامه می‌داد

همچنین به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، در پاسخ به این سوال که آیا در هفته‌های اخیر با مقام معظم رهبری دیدار داشته‌اید، گفت: سوال بعدی را بپرسید. او دربخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: آقای اوباما تا روز آخر نامه می‌داد و برای گفت‌وگو و همکاری اظهار علاقه می‌کرد. ما معتقدیم که همه چیز را می‌شود برپایه گفت‌وگوی مبتنی‌بر احترام حل‌وفصل کرد.