دنیای اقتصاد: سه روز از وقوع سیل و آبگرفتگی در غرب کشور می‌گذرد و براساس آخرین آمار سازمان مدیریت بحران، تاکنون ۴۳ نفر در این حادثه جان باخته‌اند. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور دیروز با اعلام تعداد جان‌باختگان گفت: این تعداد از جانباختگان شامل ۱۸ نفر در آذرشهر، ۱۸ نفر در عجب‌شیر، ۵ نفر در کردستان(یک نفر به علت سقوط به رودخانه و ۴ نفر به‌دلیل رانش زمین) و یک نفر هم در آذربایجان غربی است. بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت و آمار گرفتارشدگان در سیلاب اخیر ‌گفت: ۶ استان و ۱۸ شهرستان در یکی، دو روز اخیر درگیر سیل شده‌اند که به ۵۲ شهر و روستا به‌طور کلی امدادرسانی انجام شده و ۵ هزار نفر این خدمات را دریافت کرده‌اند. او افزود: آنهایی که اسکان اضطراری یافته‌اند ۴۱۰ نفر بوده و ۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. به گفته سعیدی همچنان ۶ نفر مفقودند که ۴ نفر در آذرشهر و ۲ نفر در عجب‌شیر ازجمله مفقودان هستند. او درباره مجموعه اقدامات انجام شده گفت: تخلیه آب از منازل مسکونی در ۲۷۰ واحد و رهاسازی خودرو از مسیر سیلاب ۴۴ مورد بوده است. همچنین ۹۷ تیم امدادی عملیات امدادرسانی را انجام داده و در حال انجام است و هنوز در ۴ استان آذربایجان‌های شرقی و غربی، قزوین و مازندران عملیات ادامه دارد.

رسیدگی نماینده ویژه رهبری به وضعیت سیل‌زدگان

در خبری دیگر، نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان آذربایجان شرقی برای بازدید یک روزه، صبح دیروز وارد تبریز شد. به گزارش «ایرنا» حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی دیروز در بدو ورود به تبریز به خبرنگاران گفت: حامل پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های مصیبت‌دیده از سیل در آذربایجان شرقی هستم و با دستور ایشان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان از مناطق آسیب دیده بازدید می‌کنم.

ماموریت لاریجانی به کمیسیون عمران

همچنین دیروز علی لاریجانی، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان، به کمیسیون عمران مجلس ماموریت داد تا علل حادثه سیل اخیر در استان‌های شمال‌غربی کشور را بررسی و پس از شناسایی گزارش آن را به صحن پارلمان ارائه دهد. او همچنین اعزام هیاتی از کمیسیون عمران را به مناطق سیل‌زده برای بررسی مشکلات لازم دانست. لاریجانی گفت: با حادثه‌ای که رخ داد، بیش از همه جوانب، شاهد تلفات بسیاری در آذربایجان بودیم که با خانواده‌های تمامی جانباختگان ابراز همدردی می‌کنیم. براساس دستور علی لاریجانی به کمیسیون عمران، اعضای کمیسیون عمران مجلس امروز به مناطق سیل زده می‌روند تا در بازدید از مناطق سیل زده در جریان وضعیت سیل‌زدگان قرار گرفته و میزان خسارت‌های وارده به استان‌های غرب کشور را بررسی کنند.