دنیای اقتصاد: دومین روز ثبت‌نام داوطلبان حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری همانند روز نخست، با حواشی همراه بود؛ حاشیه‌هایی که باز هم سوژه اصلی آن داوطلبان ثبت‌نام بودند. از ورود همزمان اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد گرفته تا ثبت‌نام مسعود زریبافان و نام‌نویسی بسیاری از داوطلبانی که حضورشان در ستاد انتخابات کشور، آنها را به سوژه خبرنگاران و عکاسان تبدیل کرد. دیروز در ستاد انتخابات کشور می‌تواند به روز نزدیکان احمدی‌نژاد شهرت یابد؛ زیرا تنها او و تعدادی از نزدیکانش در دولت قبل به‌عنوان نامزدهای جدی انتخابات نام‌نویسی کردند. یکی از این افراد مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران است. او دیروز در جمع خبرنگاران گفت که به‌عنوان دولت خدمتگزار مردم و کارآمدی، تلاش می‌کند دولت ۱۱+۱ را تشکیل دهد. زریبافان درباره پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دولت پیشین هم گفت: در دوران مدیریت من در بنیاد شهید، هیچ یک از مدیران منصوب بنده تخلف و سوء‌استفاده نکردند؛ اگر اتفاقی افتاده بود تحقیق و تفحص می‌کردند.

ثبت‌نام یک نماینده مجلس

محمدعلی پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی هم دیروز به ستاد انتخابات کشور آمد و حضور خود را در میان داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به ثبت رساند. او برنامه خود را امنیت اقتصادی و تعامل با دنیا اعلام کرد. پورمختار گفت هدف من از حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری این است که باید برای پیشرفت از ظرفیت نیروهای داخلی استفاده کرد. از سوی دیگر موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجالس هفتم، هشتم و نهم نیز دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

ثبت‌نام یکی از فرماندهان سابق ناجا

سردار محمد غفاری، فرمانده پیشین نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان هم دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او فرماندهی سابق قرارگاه فتح و معاونت امنیتی سیاسی استانداری خراسان‌رضوی را در دولت دهم در کارنامه خود دارد.

ثبت‌نام 10 زن برای انتخابات ریاست‌جمهوری

براساس اعلام وزارت کشور تاکنون نام ۱۰ زن در میان داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به ثبت رسیده است.

هنرپیشه در میان داوطلبان

همچنین سیروس میمنت، هنرپیشه سینما و تلویزیون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او که ۵۷ ساله است، گفت: ۶-۵ سال است که بیکارم و ثبت‌نام کردم. به میزان رأی آوری فکر نکردم چون مطمئنم تایید صلاحیت نمی‌شوم. دوست داشتم حرکتی کنم تا ساکن نباشم. اگر رئیس‌جمهور شوم می‌خواهم باقی مانده عمرم را کف دست بگیرم با اختلاس و دروغگویی و بی‌تفاوتی بجنگم. میزان مشارکت را بالای ۶۰ درصد پیش‌بینی می‌کنم.

مردی با کیف صورتی

همچنین دیروز کیف صورتى رنگ یکی از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری، توجه خبرنگاران و عکاسان خبرى را به خود جلب کرد.

جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب

جوان ۱۸ ساله‌ای نیز روزسه‌شنبه با مراجعه به ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او گفت که در مقطع اول دبیرستان تحصیل مى‌کند و قول ۱۰۰ روز نمى‌دهد. براساس آمار وزارت کشور این فرد، جوان‌ترین داوطلب حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری است.دیروز مسن‌ترین داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ثبت‌نام کرد. حسین برتوند متولد سال ۱۳۱۴که ۸۲ سال سن دارد و شغلش دندانپزشکی است.

وعده‌های گردوغباری سه داوطلب

همچنین سه داوطلب با لباس‌های عربی دیروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند و برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند. این سه نفر، ضمن دعوت از خبرنگاران برای حضور در استان خوزستان و وعده پذیرایی از آنها، قول دادند تمامی مشکلات مربوط به وجود گردوغبار و همچنین خشک شدن تالاب‌های این استان را در صورت انتخاب ازسوی مردم، در بازه زمانی کوتاه‌مدتی حل کنند.