دنیای اقتصاد: نخستین روز ثبت‌نام‌ از داوطلبان حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز سه‌شنبه در ستاد انتخابات کشور واقع در خیابان فاطمی تهران آغاز شد و در ساعات ابتدایی با حاشیه‌های جالبی همراه بود. آنچه دیروز سوژه‌های حاشیه‌ای جالبی را به خوراک خبری رسانه‌ها تبدیل کرد، حضور افراد عادی با اظهارات عجیب و غریب بود؛ از نام‌نویسی داوطلب بیکار گرفته تا نام‌نویسی دوقلوها و نام‌نویسی فردی سالمند با تن‌پوش منقش به پرچم ایران. با این همه، گرچه وزارت کشور تعداد ثبت‌نام‌کنندگان روز اول را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد اما در میان این تعداد از ثبت‌نام‌کنندگان، تنها نامزد جدی مصطفی میرسلیم بود؛ داوطلبی که حزب موتلفه اسلامی او را به‌عنوان نامزد نهایی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو معرفی کرد.

میرسلیم: رقیب اصلی من رئیس‌جمهور است

او که رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است همزمان با ثبت‌نام‌ در انتخابات، به میان خبرنگاران رفت و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری را رقیب اصلی خود در انتخابات معرفی کرد. میرسلیم همچنین خود را نامزد حزب موتلفه معرفی و تاکید کرد که تا آخر انتخابات در صحنه حضور خواهد داشت. این در حالی است که خبرها از حضور اسدالله بادامچیان یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی حکایت دارد و میرسلیم در اظهارات خود به خبرنگاران، از اراده بادامچیان برای حضور در انتخابات اظهار بی‌اطلاعی کرد. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت که گروهی از اصولگرایان با عنوان جمعیت مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا را به لحاظ اخلاقی قبول دارد نه به لحاظ ساز و کار.

ثبت‌نام‌ میرسلیم با لباس کارگری

میرسلیم که دیروز با لباس کارگری به وزارت کشور آمده بود، هدف از پوشیدن این لباس را تلاش برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت عنوان کرد.

ثبت‌نام‌ مهدی خزعلی

در خبری دیگر از حاشیه‌های دیروز ستاد انتخابات کشور، مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد. هنگام حضور وی در ستاد انتخابات کشور تعداد زیادی از عکاسان خبری در درب ورودی ایستاده بودند و او را صدا می‌زدند تا به سمت دوربین‌های آنان نگاه کند.

اعلام نامزدی بازیگر نقش«آتقی»

بازیگر نقش «آتقی» در یکی از سریال‌های دهه ۶۰ نیز دیروز برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ کرد و گفت یکی از برنامه‌هایم از بین بردن مواد مخدر است. او همچنین گفت که برجام باید انجام شود چون روحانی خیلی زحمت کشیده است، من به او رای خواهم داد.

نگهبان کارخانه کاشی‌سازی

دیروز همچنین داوطلبی که خود را نگهبان یک کارخانه کاشی‌سازی در میبد معرفی کرد به تالار وزارت کشور رفت تا برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ کند. او که به گفته خود دارای مدرک دیپلم اقتصاد است، تا کنون سه دوره پیاپی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ کرده است. او که با دمپایی برای ثبت‌نام‌ جهت رئیس‌جمهور شدن به وزارت کشور مراجعه کرد، از قصدش برای شنا کردن با ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اقیانوس هند ‌گفت.

ثبت‌نام‌ جوان بیکار

در میان ثبت‌نام‌کنندگان دیروز، جوان بیکاری هم از بروجرد برای نام‌نویسی به ستاد انتخابات کشور آمده بود و به خبرنگاران گفت: آمده‌ام که اگر رئیس‌جمهور نشوم حداقل شغلی به‌دست بیاورم چون متاهل هستم و شغل ندارم. او البته وعده ۳۰۰ هزار تومانی یارانه نقدی نیز برای مردم داشت. از سوی دیگر حضور فردی سالمند با تن‌پوش منقش به پرچم ایران هم از دیگر حاشیه‌های دیروز بود. او به خبرنگاران گفت که قطعا در انتخابات رای می‌آورد.

رای نیاورم عذاب الهی نازل می‌شود

یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری با حضور در محل ثبت‌نام‌ حرف‌های عامیانه و عجیبی درباره خود و نامزدی‌اش در انتخابات زد. او مدعی شد به او وحی شده که نامزد انتخابات شود و اگر مسوولان از او حمایت نکنند موجب عذاب الهی خواهد شد. او از شورای نگهبان و مسوولان نظام خواست اگر خدا را دوست دارند از او حمایت کنند و در عین حال تاکید کرد: رسالت من جهانی است. در خواب و بیداری به من وحی می‌شود.

داوطلبان زن

نخستین داوطلب زن انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اوایل صبح دیروز به ستاد انتخابات کشور آمد وخود را اینگونه معرفی کرد: «از تبریز آمده‌ام و دارای دکترای علوم سیاسی و قضایی هستم و در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌کنم.» او درباره احتمال رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان هم گفت که ویژگی رجل سیاسی را در خود می‌بینم و به همین دلیل به اینجا آمده‌ام. او وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ۵۰ درصد کابینه را به مردان و ۵۰ درصد را به زنان اختصاص می‌دهد. دومین داوطلب زن نیز که برای نام‌نویسی به وزارت کشور آمده بود، متولد ۱۳۶۱ است.

دوقلوها

حضور برادران دوقلو در ستاد انتخابات کشور از دیگر حاشیه‌های نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری بود که این دوقلوها که حسن و حسین نام داشتند به خبرنگاران گفتند توافق کرده‌ایم حسن در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کند و حسین معاون اول شود.