دنیای اقتصاد: رئیس فراکسیون امید مجلس، با اشاره به لزوم همراهی نهادهای امنیتی با مردم تاکید کرد: اتفاق‌هایی که در هفته آخر اسفندماه سال گذشته در راستای بازداشت چند نفر ادمین کانال‌های تلگرامی افتاد، درست نبود و بهتر بود که هرگز این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. محمدرضا عارف، نماینده تهران با بیان اینکه شبهه سیاسی بودن درباره این اتفاق برداشت شد، گفت: زیرا همه این ادمین‌های کانال‌های تلگرامی و فعالان رسانه‌ای از جریان سیاسی اصلاح‌طلب بودند. او همچنین با بیان اینکه انتظار داریم با سعه‌صدر بیشتری برخورد شود و حتی اگر خطایی رخ داده، به این افراد تذکر داده شود، گفت: انتظار از قوه‌قضائیه و نهادهای ذی‌ربط این است که به‌سرعت این مشکلات را حل کنند.

تذکر نمایندگان به وزیر اطلاعات

از سوی دیگر، تعدادی از نمایندگان نیز در جلسه علنی دیروز پارلمان، در تذکری کتبی از وزیر اطلاعات درباره مسدود شدن ۱۲ کانال تلگرامی و بازداشت مدیران آنها سوال کردند.

به گزارش «ایسنا» علی مطهری، مصطفی کواکبیان، غلامرضا حیدری، محمود صادقی و علیرضا رحیمی نمایندگان تهران از وزیر اطلاعات سوال کردند که چرا ۱۲ کانال تلگرامی پرمخاطب در روزهای آخر سال ۹۵ مسدود و مدیران آنها بازداشت شده‌اند؟

نامه به لاریجانی

همچنین دیروز الیاس حضرتی، نماینده تهران، در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس، با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای و مدیران کانال‌های تلگرامی در اسفندماه سال گذشته، از او خواست از جایگاه ریاست مجلس برای آزادی فعالان رسانه‌ای بازداشت شده استفاده کند.