دنیای‌اقتصاد: رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه احمدی‌نژاد از «احمدی‌نژاد» انقلابی تهی شده است، گفت: بنده اخباری شنیدم که احمدی‌نژاد به اطرافیان خود از جمله آقای الهام و حسینی وزیر سابق اقتصاد و خلیلیان وزیر سابق کشاورزی گفته است که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، امیری‌فر افزود: با این تغییر نظری که هر روز در احمدی‌نژاد شاهد هستیم به‌نظر من او خودش در لحظه آخر ممکن است برای انتخابات بیاید و این با وجود آگاهی از احتمال رد صلاحیت است. وی با بیان اینکه هدف این جریان این است که روحانی به پیروزی برسد تا اینها بتوانند ادعا کنند فقط ما می‌توانیم وضع کنونی را اصلاح کنیم، درباره کنار گذاشته شدن احمدی‌نژاد از مجمع،‌ اظهار کرد: اگر امروز آقای احمدی‌نژاد زنده است و حیات سیاسی دارد به‌خاطر آن است که از مقام معظم رهبری حکمی دارد؛ بنابراین به نظر بنده به احتمال زیاد در دور جدید او در مجمع نخواهد بود مگر اینکه روش خود را اصلاح کند، اما او متاسفانه هر روز دست به حرکات عجیب و غریب و جدیدی می‌زند.

وی با بیان اینکه من معتقدم که این آقای بقایی است که مشایی را سِحر کرده است و این سه نفر کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند، گفت: آقای احمدی‌نژاد تماما تحلیل‌های این دو نفر را اجرایی می‌کند و تا او را به سقوط نکشانند وی را رها نخواهند کرد. وی گفت: احمدی‌نژاد از «احمدی‌نژاد» انقلابی تهی شده است. وی معتقد است: جریان احمدی‌نژاد در ظاهر اعلام می‌کرد که با جریان هاشمی مخالف است، اما شواهدی دارم که آنها از طریق آقای بقایی به‌دنبال ملاقات با مرحوم هاشمی رفسنجانی بودند، اما هاشمی نیز با همین دیدگاه که وقتی شما حرف رهبر انقلاب را نمی‌پذیرید قطعا ما نمی‌توانیم اعتماد کنیم، آنها را نپذیرفت؛ بنابراین جریان احمدی‌نژاد نیز این مساله را می‌داند اما می‌خواهند بخشی از طرفداران جریان هاشمی و خاتمی را به طرف خود جذب کنند. او همچنین تصریح کرد: نامه مشایی به خاتمی کاملا با نظر احمدی‌نژاد نوشته شده است.

توضیح احمدی‌نژاد در مورد یک سخنرانی

در خبری دیگر به نقل از خبرآنلاین به‌دنبال سخنرانی اخیر محمود احمدی‌نژاد در خوزستان و شائبه ایجادشده در مورد منظور او از این سخنرانی، رئیس‌جمهوری سابق در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی افه به حواشی پیش‌آمده درباره سخنرانی‌اش در خوزستان توضیح داد. او گفت: من شما را به متن سخنرانی ارجاع می‌دهم. لطفا یکبار دیگر آن را خودتان گوش کنید. اما تغییر به معنای اصلاح در همه دنیا باید اتفاق بیفتد. اگر در همه جای دنیا وضع موجود را به طور کامل و به‌عنوان مطلوب بپذیریم، پیشرفت اتفاق نمی‌افتد. هر روز باید اصلاحات انجام شود. نه آنکه یک روز دنبال شود و بگوییم می‌رویم ۵۰ سال بعد می‌آییم. نه! همچنین به گزارش سایت محمود احمدی‌نژاد او افزود: من از رفتار و روش مشخصی انتقاد کردم که مخاطب آن هم معلوم است؛ اما به‌نظر می‌رسد که رسانه‌ها دنبال چیزهای دیگری هستند!