دنیای اقتصاد: نشست شورای سیاست‌گذاری اصلاحات یکشنبه‌شب با معرفی حسن روحانی به‌عنوان کاندیدای این جریان پایان یافت. محمدرضا عارف رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان پس از پایان این نشست اعلام کرد که نامزد جریان اصلاحات به اتفاق آرا در انتخابات آینده حسن روحانی است. به‌دنبال این خبر روز گذشته بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس نیز گفت که اعضای این فراکسیون در راستای تصمیم روز یکشنبه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده حمایت خواهد کرد. در همین راستا روز گذشته اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حسن روحانی با قدردانی از تعامل و همکاری سازنده مجلس دهم با دولت اظهار کرد: بدون تردید شرایط امروز کشور بهتر و امیدبخش‌تر از گذشته است و باید باامیدواری برای سربلندی ایران عزیز و نظام اسلامی، با همکاری و حوصله، امور کشور را هر چه بهتر سامان دهیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بین دولت، فراکسیون امید و مجلس دهم، فاصله‌ای از لحاظ اهداف و آرمان‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: البته ممکن است در شیوه اجرا و عمل، نظرات مختلفی وجود داشته باشد که باید با همفکری، وحدت و اتحاد بیشتری را برای دستیابی به اهداف به‌وجود آوریم.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: اگر در برخورداری از ابزار تبلیغاتی تعادل در جامعه وجود ندارد، این به آن معنا است که باید با تلاش، جهاد و فعالیت بیشتر کمبودها را جبران کنیم و در این مسیر سکوت و ناامیدی هیچ فایده‌ای ندارد. همه باید امیدوار به آینده بوده و دست به دست هم در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور گام برداریم. روحانی تصریح کرد: باید از همه توان و امکانات خود برای بیان واقعیت‌ها به مردم استفاده کنیم. وی همچنین در این دیدار از ثبات بازار، افزایش صادرات، مهار تورم و رشد مناسب؛ به‌عنوان دستاورد حرکت دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی یاد کرد. بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس نیز در مورد این دیدار گفت: روحانی درباره مطالبات اعضای فراکسیون قول مساعدت داده و ابراز امیدواری کرد که در آینده تعامل بیشتری میان دولت و این فراکسیون حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس وی گفت: بحث ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات نیز از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مطرح و تاکید کردیم آقای رئیس‌جمهوری باید به‌عنوان مجری قانون بیش از این به موضوع ممنوع‌التصویری ایشان توجه می‌کرد و همچنین در مورد بحث زندانی‌های سیاسی اقدامات موثرتری انجام می‌داد. پارسایی افزود: روحانی به وضعیت خود در انتخابات بسیار امیدوار بود و گزارشی درباره عملکرد دولت نیز ارائه کرد؛ در پایان سخنان خود از اعتمادی که شورای‌عالی اصلاحات به او داشت، تشکر کرد و گفت همان‌طور که در انتخابات ۹۴ با کمک شما این توفیق حاصل شد، امیدواریم در این دوره نیز با یاری همدیگر به موفقیت برسیم.

نامزد پوششی جریان اصلاحات

از سوی دیگر محمدرضا عارف رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان پس از نشست یکشنبه شب این شورا ،در پاسخ به سوالی در مورد نامزد پوششی جریان اصلاحات گفت: قطعا ما نمی‌توانیم هیچ فردی حتی نزدیک‌ترین دوستانمان را از نامزد شدن منع کنیم، حق هر فردی است که اگر احساس می‌کند توانمندی دارد، کاندیدا ‌شود. همچنین به گزارش «ایرنا» عارف درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که کاندیدای پوششی بیایند و کنار بکشند، گفت: ما رویکردی را از سال ۹۲آغاز کردیم که مسوولیت‌پذیری است و اگر در شرایطی خرد جمعی تصمیمی گرفت بر خلاف نظر فردی، نظر جمعی را در نظر بگیریم و براساس آن عمل کنیم. مرجع تصمیم‌گیری ‌در جریان اصلاحات شورای‌عالی است که نظر این شورا، حضور با یک نامزد در جریان انتخابات است.