دنیای اقتصاد: واکنش‌ها به سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین که در آن اتهاماتی علیه ایران از سوی نتانیاهو زده شد، همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری نوشت: «واقعا تاسف‌آور است که نژادپرستی به جایی می‌رسد که علیه آحاد ملت ایران که سه بار در تاریخ، یهودیان را نجات داده چنین اتهامی وارد می‌شود.»

به گزارش اداره دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در پیامی توییتری نسبت به برخی اظهارات نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. متن توییت ظریف به این شرح است: «یک بار دیگر، بنیامین نتانیاهو نه‌تنها واقعیات معاصر را تحریف می‌کند، بلکه همزمان گذشته و حتی کتاب مقدس را نیز تحریف می‌کند. واقعا تاسف‌آور است که تعصب و نژادپرستی به‌جایی می‌رسد که علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخش یهودیان را نجات داده است چنین اتهامی وارد می‌شود. کتاب استر بیان می‌کند که چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد، دوباره در زمان کوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید و در زمان جنگ جهانی دوم که یهودیان در اروپا کشتار می‌شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند.»

اشاره ظریف به اظهارات نتانیاهو در دیدار با ولادیمیر پوتین در مسکو است. نتانیاهو در ابتدای این دیدار گفته بود: «۲۵۰۰ سال پیش، در دوران امپراتوری پارس می‌خواستند یهودی‌ها را نابود کنند و شکست خوردند. حالا هم ایران به‌عنوان وارث آن امپراتوری همان هدف را دارد.» به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «تایمز اسرائیل»، پوتین نیز در واکنش به این اظهارات نتانیاهو گفت: «اینها مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است. الان دنیا عوض شده، بیایید در مورد اوضاع امروز صحبت کنیم.»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز یکشنبه در ابتدای جلسه علنی مجلس با اشاره به دیدار روز شنبه نتانیاهو با رئیس‌جمهوری روسیه به شدت از سخنان نتانیاهو انتقاد و او را یک صهیونیست نابه‌کار خطاب کرد.به گزارش واشنگتن‌پست، نتانیاهو در دیدار با پوتین در مسکو از او خواست، کمک کند که ایران امکان حضور و تثبیت دائمی در سوریه و در مجاورت اسرائیل را نداشته باشد. رویترز نیز به دیدار پوتین و نتانیاهو اشاره کرده و نوشته است که نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در این دیدار به رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که اسرائیل مخالف توافق در سوریه نیست، اما این رژیم با تداوم حضور نظامی ایران و نمایندگانش در سوریه مخالف است. رژیم صهیونیستی از زمانی که با تحکیم اتحاد استراتژیک میان ایران و روسیه در سوریه مواجه شده، همراستا با عربستان درصدد اعمال فشار و ایجاد ائتلاف ضدایرانی است تا به باور خود بتواند مانع از گسترش نفوذ تهران در منطقه شود.