دنیای اقتصاد: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای عمومی هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران درخصوص اعلام نامزدی برخی فعالان سیاسی در روزهای اخیر گفت: افرادی که از اکنون اعلام نامزدی می‌کنند یقینا هر نوع فعالیتی در عرصه عمومی داشته باشند از نظر ما تبلیغاتی است و حتما هم با آن برخورد خواهد شد. او تاکید کرد: به معاونت سیاسی وزارت کشور و استانداری‌ها ابلاغ شده است کسانی که اعلام کاندیداتوری می‌کنند به هیچ عنوان نباید در اماکن عمومی اقدامات تبلیغاتی داشته باشند.

در خبری دیگر درباره مقدمات برگزاری انتخابات سال آینده، سخنگوی وزارت کشور از آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی خبر داد و تاکید کرد که این بررسی‌ها تا ۲۴ اسفند ادامه خواهد داشت. سیدسلمان سامانی همچنین با بیان اینکه این انتخابات اولین انتخابات شوراهای شهر و روستا است که در آن ارائه گواهی عدم سوءپیشینه الزامی است گفت: ما مکلفیم از داوطلبان گواهی عدم سوء‌پیشینه که حداکثر سه ماه از تاریخ صدور آن اعتبار دارد را اخذ کنیم.

پیشنهاد انتخابات ‌الکترونیکی

همچنین دیروز محمد محمودی شاه نشین رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری کاملا به‌صورت دستی انجام می‌شود، ولی در یک ششم صندوق‌های انتخابات شوراها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود،در تشریح ۴ پیشنهاد ستاد انتخابات وزارت کشور بیان کرد: اولین پیشنهاد این است که تنها انتخابات تهران و مشهد به‌صورت الکترونیکی برگزار شود، پیشنهاد دیگر این است که فقط در مراکز استان‌ها انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شود، پیشنهاد سوم این است که در شهرهایی که کرسی‌های ۷ و ۹ نفره دارند انتخابات الکترونیکی برگزار شود و آخرین پیشنهاد نیز این است که در شهرهای کوچک و ۵ نفره برگزار شود.