انتخاب نوشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد جزئیاتی جدید از گفت‌وگوی مهم خود با مقام معظم رهبری درباره اصلاح‌طلبان را بیان کرد. در جلسه‌ای که جهانگیری راوی آن شده است از چهره‌های دیگری نیز برای ایجاد این کانال ارتباطی نام برده می‌شود، اما نظر رهبری شخص جهانگیری است. جهانگیری موضوع مورد بحث در این جلسه را برقراری کانال اصلاح‌طلبان با رهبری خوانده و اگرچه بر سابقه این ارتباط آن هم به‌صورت همیشگی تاکید دارد، اما وقتی حوادث سال ٨٨ را به یاد می‌آورد نمی‌تواند به راحتی از کم شدن این رفت‌وآمدها بگذرد و می‌گوید: «البته این ارتباط همیشه بوده است، اما از سال ٨٨ به بعد مقداری این ارتباط دچار مشکل شد. وقتی هم در همانجا توضیح داده شد ایشان در پاسخ به طرح این موضوع گفتند که از طرف ما که اصلا قطع رابطه‌ای نبوده و ما مشکلی نداریم حال اگر تمایل دارید که ارتباطی از سوی دوستان باشد، خود شما (بنده) باشید.»

درخواست جهانگیری از وزیر اطلاعات

همچنین به گزارش «ایرنا» معاون اول رئیس‌جمهوری مطالب مطرح شده در فضای مجازی با عنوان «جزئیات سخنان تند منتسب به جهانگیری در جمع کارگزاران و حمله شدید وی به روحانی» را تکذیب کرد و از وزارت اطلاعات خواستار شناسایی و برخورد با این مراکز که به‌دنبال تخریب دولت و رئیس‌جمهوری هستند، ‌شد.

در بخشی از نامه جهانگیری به محمود علوی، وزیر اطلاعات آمده است: تمام مطالبی که به اینجانب نسبت داده شده سراسر کذب است. لطفا‌ نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با این‌گونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رئیس‌جمهور و نیز تشویش افکار عمومی ندارند، انجام دهید و نتیجه را اعلام کنید. رونوشت این نامه به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز ارسال شده است.