ایسنا: وزیر دادگستری گفت: پیروزی یا شکست یک فرد یا گروه در انتخابات نباید باعث شود عده‌ای دست به تهمت زدن، دادن نسبت‌های ناروا یا خدای ناکرده، دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی بزنند؛ نباید با کینه‌ورزی و بغض و بدبینی، انتخابات را تبدیل به میدان کشمکش و تسویه‌حساب سیاسی و جناحی کنیم.

مصطفی پورمحمدی روز گذشته در جمع مسوولان و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات و لزوم احترام به قانون و اخلاق‌مداری از سوی همگان اظهار کرد: گاه در ایام انتخابات، برخی فکر می‌کنند که رُفِعَ‌القلم است و حساب و کتابی در کار نیست؛ این در حالی است که اتفاقا برعکس، به‌دلیل حساسیت بالا، رعایت ضوابط، اصول اخلاقی و شرعی در مسائل اجتماعی در این ایام، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: در برخی موارد ممکن است سختگیری کمتری اعمال شود، اما در زمان انتخابات به هیچ عنوان مسامحه جایز نیست؛ چراکه حساسیت موضوع بالا و صحنه بسیار حساس است. همچنین به گزارش «ایلنا» وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یکی از مسوولان نهاد ریاست‌جمهوری عنوان کرد: این موضوع را باید از سخنگوی دولت سوال کنید این موضوع مربوط به سخنگوی دولت است.