تلاش دولت در برجام به‌خاطر توسعه ایران بود

دنیای اقتصاد: حسن روحانی رئیس‌جمهوری، روز گذشته به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح و پروژه زیربنایی و عمرانی در استان سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد. او همچنین پس از بهره‌برداری از پروژه مهم گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان و افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان، برای شرکت در اجلاس اکو که امروز برگزار خواهد شد، راهی پاکستان شد. او در بدو ورود به فرودگاه زاهدان، اظهار امیدواری کرد همه وعده‌هایی که در سفر استانی کاروان تدبیر و امید به مردم این استان داده شده، هرچه سریع‌تر محقق شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی تصریح کرد: براساس گزارش مسوولان، تاکنون ۵۵ طرح و پروژه‌ای که در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان به مردم وعده داده شده بود، تکمیل شده‌اند که این گام بزرگی در تحقق وعده‌ها است و باید مسوولان در راستای اجرای کامل همه وعده‌ها و پروژه‌های استان تلاش بیشتری داشته باشند. حسن روحانی با حضور در اجتماع پرشور مردم زاهدان در میدان گازی این شهر دستور بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به زاهدان را صادر و شعله گاز در میدان گازی زاهدان روشن شد. او در توییتی نوشت: «افتتاح طرح بزرگ گاز‌رسانی و روشن شدن مشعل زاهدان، تحقق وعده دولت و آرزوی دیرینه مردم.» همچنین رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی و خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان، با تاکید بر اینکه توسعه مناطق شرقی و سواحل مکران از اولویت‌های این دولت بوده و هست، شرق توسعه یافته را به نفع کل کشور و همسایگان برشمرد و اظهارکرد: تمام تلاش‌ دولت در عرصه خارجی و داخلی برای توسعه ایران و اشتغال جوانان عزیز است. او همچنین گفت: به‌زودی طرح‌های جدید و تحول‌آفرین برای منطقه، در بندرچابهار به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس‌جمهوری ضمن قدردانی از وحدت، همدلی و انسجام مردم استان سیستان و بلوچستان، گفت: امروز دیگر آن روزگاری نیست که مرزهای شرقی ما در استان سیستان و بلوچستان ناامن باشد، بلکه امروز به همت مردم، علما و طوایف در سایه ایثار نیروهای مسلح اعم از ارتش، بسیج و نیروهای امنیتی، همه ذهن‌ها و فکرها سیستان و بلوچستانی امن برای توسعه ایران عزیز را می‌شناسند. همچنین به گزارش خبرآنلاین، وی افزود:تمام تلاش دولت در سیاست داخلی، خارجی و در مذاکرات خارجی و برجام نهایتا توسعه ایران و اشتغال جوانان ایرانی است.

تاکید بر توسعه روابط با همسایگان

حسن روحانی همچنین پیش از عزیمت به پاکستان به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو)، با اشاره به اهمیت این سازمان منطقه‌ای گفت: در اجلاس سران اکو که امروز (چهارشنبه) در اسلام‌آباد تشکیل خواهد شد، علاوه‌بر تبادل‌نظر درباره توسعه سازمان اکو و راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی، ایجاد امنیت و ثبات در منطقه نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در حاشیه این اجلاس ملاقات‌های دوجانبه‌ای هم با برخی سران کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد شد. روحانی با بیان اینکه توسعه کشورمان نیازمند همکاری با سایر کشورها به‌خصوص کشورهای همسایه است، تاکید کرد: ارتباط با همسایگان برای جمهوری‌اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اکثر اعضای سازمان اکو همسایگان ایران هستند و تقویت همکاری‌های فی‌مابین برای آینده منطقه نیز بسیار اهمیت دارد. رئیس‌جمهوری گفت: امروز شرایط منطقه بسیار حساس است و متاسفانه در سال‌های اخیر به مشکلاتی از جمله تروریسم مبتلا شده و در این اجلاس علاوه‌بر همکاری‌های اقتصادی، مسائل امنیتی و منطقه‌ای با سران سازمان اکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم با همکاری همه کشورهای منطقه، امنیت به منطقه عزیز اسلامی‌مان برگردد و شاهد آبادانی و توسعه بیشتر باشیم. ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، ۱۰ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند. ‌