دولت بهار نوشت: حمید بقایی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ در نشستی سخنرانی کرد و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت. او درباره دلیل کاندیداتوری خود در انتخابات گفت: الان وضعیت کشور را که نگاه می‌کنیم واقعا امید در فضای اجتماعی کاهش پیدا کرده و نا امیدی که در خیابان و بین مردم می‌بینیم، زیاد است. بخشی از آن ناشی از شرایط اقتصادی است، بخش دیگر ناشی از اتفاقاتی است که در کشور افتاده.

مردم وقتی به آقای احمدی‌نژاد جلوی در خانه ایشان مراجعه می‌کردند و ایشان امید می‌دادند و می‌گفتند اوضاع خوب می‌شود، مردم می‌پرسیدند آخر چطوری؟ با خودم حساب و کتاب کردم و گفتم بسم‌الله، می‌روم در صحنه. همه مشکلات را هم می‌دانم. خدا را شاکرم که بنده را با کیسه معمولی کیسه نکشیدند، بلکه با سنگ پا من را کیسه کشیدند! یعنی دیگر به جای ذره بین با میکروسکوپ در تمام زندگی من و طایفه ام وارد شده‌اند. من اینجا اعلام می‌کنم حضرت عباسی نصف این ذره‌بین را در زندگی هر کسی می‌انداختند، چه چیزهایی که از تویش در نمی‌آمد! گفتم خب، تکلیف مان را انجام می‌دهیم و می‌رویم جلو و قطعا موفق می‌شویم. بقایی افزود: «عاقبت بخیری این است که خدا این لیاقت را به کسی بدهد تا راه آقای احمدی‌نژاد را ادامه دهد. من آماده‌ام و تا آخرش هستم. ما آمدیم بمانیم و نیامدیم که با یک فشفشه و دوتا ترقه در برویم، ما هستیم. برای چه نباید باشیم؟»

واکنش باهنر به کاندیداتوری یار احمدی‌نژاد

ازسوی دیگرو به گزارش انتخاب، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به کاندیداتوری حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم گفت: «من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم، از خودش بپرسید، کجا است؟ بعضی‌ها آهن هستند و آهن‌ربا می‌تواند جذب‌شان کند، بعضی‌ها چیز دیگری هستند و آهن‌ربا نمی‌تواند جذب‌شان کند.»