تسنیم: به گفته سخنگوی شورای نگهبان در نامه آیت‌الله جنتی به رئیس مجلس، عدم مغایرت اصلاحات لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با موازین شرع و قانون اساسی اعلام شده است. عباسعلی کدخدایی با اشاره به نامه آیت‌الله جنتی به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در جلسه مورخ ۱۰ بهمن گفت: در جلسه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ شورای نگهبان این لوایح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

واکنش به احتمال کاندیداتوری ابراهیم رئیسی

همچنین به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی شورای نگهبان درباره دعوت برخی گروه‌های سیاسی از ابراهیم رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هر عضو هیات نظارت نامزد انتخابات شود از سمت خود استعفا ‌می‌دهد، اما زمان خاصی برای این کار در قانون مشخص نشده است.

تکذیب تایید برنامه ششم در شورای نگهبان

همچنین به گزارش «ایسنا» سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره وضعیت کنونی لایحه برنامه ششم توسعه گفت: ایرادات لایحه برنامه ششم از سوی شورای نگهبان هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، اکنون هم مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی روی این ایرادات انجام داده و این اصلاحات باید در شورای نگهبان مطرح و بررسی شود؛ اصلاحات به عمل آمده توسط مجلس شورای اسلامی هنوز در جلسه شورای نگهبان مطرح نشده است.

این در حالی است که علی مطهری روز گذشته گفته بود برنامه ششم در شورای نگهبان تایید شده است.