دنیای اقتصاد: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته به موضوع تحریم موشکی ایران واکشن نشان داد و گفت: همان کسانی که دشمنان ملت ایران را به موشک و سایر تجهیزات مجهز می‌کردند، ایران را به‌خاطر ساخت موشک تحریم می‌کنند.

جهانگیری در مراسم اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع‌مقدس و ایثار و فداکاری مردم در طول ۸ سال دفاع‌مقدس گفت: در دنیای فعلی، هنگامی که به تجربیات ۸ سال دفاع مقدس خود نگاهی می‌اندازیم، بی‌عدالتی‌ها و زورگویی‌هایی می‌بینیم که واقعا انسان متحیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در ادامه افزود: ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس در بعضی مواقع پایتخت کشور و همچنین بخش وسیعی از کشور زیر باران موشک‌ها و هواپیماهای مدرنی که دشمنان در اختیار رژیم عراق قرار می‌دادند، قرار می‌گرفت و در این هنگام اگر به زحمت امکان تهیه یک موشک وجود داشت و می‌توانستیم شلیک کنیم و گاهی اوقات چند هفته انجام این کار را متوقف می‌کردیم. در چنین شرایطی وقتی ایران برای دفاع از خودش اقدام می‌کند که یک سلاح دفاعی و یک موشک تهیه کند، قدرت‌هایی که آن روزها موشک در اختیار دشمن ما قرار می‌دادند، امروز از گوشه و کنار دنیا با زبان تهدید با ملت ایران صحبت می‌کنند، می‌گویند که اگر دست از موشک برندارید و این کار را متوقف نکنید، شما را تحریم می‌کنیم لذا این‌چنین ملتی که آن دوران زمان جنگ را تجربه کرده آیا حاضر است چنین اقدامی بکند؟ هیچ انسان عاقلی چنین اقدامی انجام می‌دهد که بیاید خودش را از یک سلاح دفاعی و پیشگیری در این منطقه محروم کند؟ به گزارش خبرگزاری صداوسیما، او تاکید کرد: قطعا ملت ایران با تجربه‌ای که از دوران جنگ دارد، برای دفاع از کشور به ساخت این تجهیزات ادامه می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ما تجربه‌های بسیار زیادی از دوران دفاع‌مقدس داریم و هر آنچه که ما بتوانیم این دوران پرعظمت ملت ایران را به خوبی منعکس کنیم، حتما برای آینده ایران و نسل‌های آینده تاثیرگذار و تعیین‌کننده خواهد بود. به گزارش «ایسنا» جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش، در این مراسم که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و روزنامه نگارانی که در دفاع از قانون و مبارزه با فساد و ویژه‌خواری، در آشتی ملی و انسجام ملی قدم برمی‌دارند، مصداق تام و تمام ایثار و فداکاری هستند.