دنیای اقتصاد: غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ایرادات وارده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات مجلس در برنامه ششم توسعه گفت که کمیسیون تلفیق برنامه بررسی ایرادات مجمع را فاقد وجاهت می‌داند.

غلامرضا تاجگردون با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: کمیسیون تلفیق برنامه ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را بررسی کرد و ورود به بررسی ایرادات مجمع را فاقد وجاهت دانست و به نظر من تشخیص درستی است. او با بیان اینکه حدود سه سال پیش هم همین بحث پیش آمد، به ذکر ۶ نکته پرداخت. تاجگردون با تاکید بر اینکه وظیفه انحصاری قانونگذاری به‌عهده مجلس است، اعلام کرد: به حکم قانون اساسی وظیفه نظارت بر قوانین مصوب از حیث تصدیق با شرع و قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است. او با بیان اینکه اگر بین مجلس و شورای‌نگهبان اختلاف بیفتد حکمیت از حیث تشخیص مصلحت به عهده مجمع است، گفت: وظیفه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری به عهده مجمع است. او در پنجمین نکته با اشاره به اینکه مجمع اگر ایراداتی از حیث سیاست‌های کلی بر مصوبات مجلس داشته باشد، باید به شورای نگهبان داده و شورای نگهبان ایرادات را مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی تشخیص دهد و به مجلس ارسال کند، یادآوری کرد: مجلس هم مشابه دیگر ایرادات شورای نگهبان باید موضوع را بررسی کند. تاجگردون همچنین گفت: بنابراین ارسال صرفا نظرات مجمع به مجلس کفایت نمی‌کند و مسیر قانونی باید طی شود و حدود اختیارات مجلس و شورا رعایت شود؛ بنابراین تصمیم کمیسیون صحیح بوده و ضرورت دارد نمایندگان از این موضع دفاع کنند.

حذف «ضمانت اجرای قانون رسیدگی به اموال مسوولان»

در خبری دیگر محمد دهقان، عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از ایراد شورای نگهبان به ماده‌ای ازلایحه برنامه درخصوص ضمانت اجرای قانون رسیدگی به اموال مسوولان خبر داد و گفت: متاسفانه کمیسیون تلفیق این ماده را حذف کرد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در مورد مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه گفت: در مورد شفافیت حقوق و دستمزد مسوولان، طبق مصوبه مجلس در لایحه برنامه سقفی برای حداکثر حقوق تعیین شد؛ اما شورای‌نگهبان اعلام کرد این سقف واحدهای عملیاتی را دچار مشکل می‌کند که در راستای تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی صورت گرفت.